27 ارديبهشت 1403 - 18:34
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد؛

روند نزولی نرخ ارز ادامه‌دار خواهد بود

روند نزولی نرخ ارز ادامه‌دار خواهد بود
اکنون که التهابات فروکش کرده و شرایط کشور به ثبات بازگشته است، پیش بینی می‌شود نرخ ارز در بازار آزاد روند کاهشی را ادامه بدهد.
کد خبر : ۱۶۳۱۲۴

محمد واعظ برزانی، اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: در زمان نمایش اقتدار نظامی ایران در وعده صادق، جوسازی‌هایی صورت گرفت تا نرخ ارز با سرعت زیادی افزایش می‌یابد، اما در عمل دیدیم که خوشبختانه جلوی افزایش نرخ ارز گرفته و روند کاهشی آن آغاز شد.

وی بیان داشت: در رابطه با افزایش نرخ ارز باید اشاره کنم که نوسانات به دلیل عوامل بنیادی موثر بر نرخ ارز نبود، چون متغیر‌های کلان اقتصادی و متغیر‌های بنیادی به گونه‌ای نبود که باعث نوسان و یا افزایش نرخ ارز بشود.

این اقتصاددان عنوان کرد: التهابات سیاسی موجب شده بود تا برخی‌ها اقدام به خرید هیجانی ارز کنند و از طرف دیگر برخی فضاسازی رسانه‌ای و اقدامات شبکه سوداگران و دلالان بازار ارز موجب ایجاد نوسانات بازار ارز شد.

واعظ برزانی ادامه داد: اکنون که التهابات فروکش کرده و شرایط کشور به ثبات بازگشته است، پیش بینی می‌شود نرخ ارز در بازار آزاد روند کاهشی را ادامه بدهد؛ البته ممکن است که نوساناتی داشته باشد، اما در کل روند نرخ ارز نزولی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: در سه روز اول اردیبهشت ماه شاهد ورود نقدینگی به بازار سهام بودیم و در طرف مقابل شاهد خروج نقدینگی از بازار ارز، درواقع تثبیت نسبی بازار ارز باعث انتقال بخشی از منابع به سمت بازار سرمایه شد؛ اما باید توجه داشت که به هر حال این موضوع با نوساناتی نیز همراه خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر