افزایش پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی چین

افزایش پیش‌بینی‌ها از رشد اقتصادی چین
موسسه جی پی مورگان پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی چین در سال جاری از ۴.۹ به ۵.۲ درصد افزایش داد.
کد خبر : ۱۶۳۵۰۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از Xinhua، ژو هایبین (Zhu Haibin)، اقتصاددان ارشد چین در جی پی مورگان برآورد کرد که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۴ به ۵.۲ درصد رشد خواهد کرد که نسبت به پیش‌بینی قبلی او یعنی ۴.۹ درصد، افزایش یافته است.

این اقتصاددان در نشست جهانی چین جی‌پی‌مورگان در شانگ‌های که روز چهارشنبه برگزار شد، پیش‌بینی به‌روزشده خود را اعلام کرد.

ژو هایبین اعلام کرد که رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی سالانه چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ از انتظارات بازار فراتر رفت و نشان‌دهنده شروع قدرتمندی برای سال بود.

او خاطرنشان کرد که سه نکته برجسته اقتصاد چین در سه ماهه اول سال عبارت بودند از افزایش سالانه ارزش افزوده صنعتی این کشور که از رشد کلی اقتصادی کشور پیشی گرفت، تنوع محصولات و مقاصد صادراتی این کشور و ظهور فناوری‌ها و صنایع جدید به عنوان محرک‌های رشد اقتصادی.

ژو همچنین گفت که انتظار دارد نرخ برابری رنمینبی، واحد پول چین، در طول سال عمدتا باثبات باقی بماند. او گفت: «اگرچه یوآن (yuan) با فشار کوتاه‌مدت کاهش ارزش در برابر دلار آمریکا مواجه است، اما این فشار نزولی با احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت.»

نشست جهانی چینِ جی‌پی مورگان، یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین گردهمایی‌های سالانه‌ی رهبران کسب و کار در چین است که جامعه‌ی سرمایه‌گذاری بین‌المللی را به بازار چین متصل می‌کند. امسال، بیستمین سال برگزاری متوالی این رویداد است.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر