فدرال رزرو: وضعیت مالی خانواده‌های آمریکایی بدتر شده است

فدرال رزرو: وضعیت مالی خانواده‌های آمریکایی بدتر شده است
فدرال رزرو آمریکا گزارش داده از هر ۶ آمریکایی یک نفر نتوانسته قبوض ماهیانه خود را در سال ۲۰۲۳ پرداخت کند.
کد خبر : ۱۶۳۵۷۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از راشاتودی، نظرسنجی سالانه فدرال رزرو آمریکا نشان داده است که نزدیک به دوسوم خانواده‌های آمریکایی می‌گویند وضعیت مالی‌شان در سال گذشته بدتر شده و از هر ۵ نفر یک نفر معتقد است که توانایی‌اش برای انجام پرداخت‌ها بسیار بدتر هم خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، از هر ۶ آمریکایی یک نفر نتوانسته قبوض ماهیانه خود را در سال ۲۰۲۳ پرداخت کند.

 

گزارش «رفاه اقتصادی» خانوار‌های آمریکایی فدرال رزرو با تمرکز بر امور مالی بزرگسالان آمریکایی و خانواده‌های آن‌ها نشان می‌دهد که رفاه مالی کلی نسبت به سال قبل تقریبا تغییری نداشته، اما کمتر از بالاترین میزان ثبت شده در سال ۲۰۲۱ است.

 

با وجود کاهش سرعت تورم، بسیاری از بزرگسالان همچنان بر این عقیده بودند که قیمت‌های بالاتر چالش‌هایی را در مدیریت امور مالی آن‌ها ایجاد می‌کند، طبق گزارش آمده است.

 

نرخ تورم آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۳.۴ درصد رسیده بود و تا ماه گذشته هم شاخص قیمت مصرف‌کننده ۳.۴ درصد اعلام شده است که همچنان از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو بیشتر است.

 

براساس این گزارش، کمیته فدرال رزرو به دنبال دستیابی به درصدهای پایین‌تر تورم در بلندمدت است.

 

طبق نظرسنجی فدرال رزرو، ۷۲ درصد از بزرگسالان گفتند که "از نظر مالی تقریبا اوضاعشان خوب است." این رقم در مقایسه با ۷۳ درصد در سال ۲۰۲۲ کمی تغییر کرده است. همچنین نسبت به رکورد بالای ۷۸ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته بود، اما همچنان بالاتر از پایین‌ترین سطح ۶۲ درصدی بود که در سال ۲۰۱۳ ثبت شده بود.

 

این نظرسنجی همچنین شکاف بزرگی بین خانوارها را نشان داده است. حدود نیمی از افراد مورد پرسش می‌توانستند هزینه اضطراری ۲۰۰۰ دلاری را پوشش دهند، در حالی که ۱۸ درصد از بزرگسالان گفتند که بیشترین هزینه اضطراری که می‌توانند تنها با پس‌انداز تامین کنند، کمتر از ۱۰۰ دلار است و ۱۴ درصد نیز گفتند که می‌توانند تا سقف ۴۹۹ دلار هزینه کنند. به طور کلی، ۱۷ درصد از بزرگسالان آمریکایی گزارش دادند که در ماه قبل از انجام نظرسنجی که در اکتبر ۲۰۲۳ انجام شد، نتوانسته‌اند تمام صورت‌حساب‌های ماهانه خود را به طور کامل پرداخت کنند.

 

گزارش فدرال رزرو بیان کرد که رفاه مالی برای اکثر بخش‌های جمعیت از سال ۲۰۲۲ بدون تغییر باقی مانده است، اما اذعان کرد که والدینی که با فرزندان زیر ۱۸ سال زندگی می‌کنند، استثنای قابل توجهی هستند. سهم پاسخ‌دهندگان از این گروه که گفتند «اوضاعشان خوب است»  از ۶۹ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۷۵ درصد در سال قبل به ۶۴ درصد کاهش یافته است.

 

بر اساس این نظرسنجی، تقریبا از هر ۱۰ والدینی که با فرزندان زیر ۱۳ سال زندگی می‌کنند، ۳ نفر از مراقبت‌های پولی کودکان استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد آنها به‌طور متوسط هفته‌ای تا ۱,۱۰۰ دلار برای اینکار هزینه می‌کنند. والدین تا ۷۰ درصدِ هزینه مسکن، که معمولاً بزرگترین هزینه برای خانوارهاست، برای مراقبت از کودکان هزینه می‌کنند.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
برچسب ها: آمریکا تورم مسکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر