06 خرداد 1403 - 09:01

رسوخ در بازار کشور‌های همسو و همسایه ایران با دیپلماسی فعال انرژی در دولت شهید رئیسی

رسوخ در بازار کشور‌های همسو و همسایه ایران با دیپلماسی فعال انرژی در دولت شهید رئیسی
فعال شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم با ریاست جمهوری شهید رئیسی باعث شد در بازار کشور‌های همسایه و همسو رسوخ کنیم.
کد خبر : ۱۶۳۵۸۸

به گزارش ایبنا، محمد طلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی درباره میزان رونق گرفتن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم گفت: توجه به دیپلماسی در تمام ابعاد و زمینه‌ها می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای کشور داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه دیپلماسی انرژی از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد ابتکارات و ابداعات زیادی بودیم و این دیپلماسی در این دولت شتاب زیادی گرفت.

مظلومی افزود: دولت در راستای فعال کردن دیپلماسی انرژی اقداماتی را در ارتباط با کشور‌های همسو و همجوار انجام داد که اقدامات و تحرکات خوبی بود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: یکی از این اقدامات رفع مشکلات با کشور ترکمنستات، فعال کردن سوآپ گازی با این کشور بود. اقدام دیگر تمدید قرارداد گاز با کشور عراق بود.

وی افزود: یکی از مهمترین این اقدامات فعال کردن پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشور‌های آمریکای لاتین بود که علاوه بر انتقال نفت به این پالایشگاه‌ها شاهد انتقال دانش و فناوری شرکت‌های دانش بنیان نیز به این کشور‌ها بودیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم ادامه داد: این اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم با ریاست جمهوری شهید رئیسی برای فعال شدن دیپلماسی انرژی باید برای همه تشریح شود. باید این مسیر با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها استمرار پیدا کند.

وی گفت: با فعال شدن دیپلماسی انرژی در زمان دولت شهید رئیسی ما توانستیم در بازار کشور‌های همسایه نفوذ کنیم و جایگزین سایر کشور‌ها بشویم و باید این مسیر استمرار داشته باشد تا بتوانیم در بازار سایر کشور‌ها نیز رسوخ و مبادلات نفتی و گازی داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر