آمریکا درخواست رژیم صهیونیستی را رد کرد

آمریکا درخواست رژیم صهیونیستی را رد کرد
رژیم صهیونیستی پس از به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی نروژ، از ایالات متحده خواست که نشست نروژ را تحریم کند، اما واشنگتن آن را رد کرد.
کد خبر : ۱۶۳۶۱۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، آکسیوس گزارش داد که ایالات متحده درخواست اسرائیل برای تحریم کنفرانسی به میزبانی نروژ درباره اقتصاد فلسطین را رد کرد.

این وب سایت آمریکایی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی نروژ، از ایالات متحده خواسته است که این نشست را تحریم کند، اما واشنگتن از این کار خودداری کرد.

این نشست - به میزبانی نروژ - مقامات بین المللی را برای گفت‌وگو درباره اقتصاد فلسطین گرد هم آورد و شاهد حضور کورت کمپبل معاون وزیر امور خارجه آمریکا بود که بالاترین سطح مشارکت دولت آمریکا در چنین کنفرانسی از سال ۲۰۱۶ است.

در این کنفرانس، کمبل گفت که رژیم صهیونیستی باید به کسر درآمد‌های مالیاتی فلسطینیان پایان دهد. وی تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف مکاتبات با بانک‌های فلسطینی را غیرقابل قبول دانست.

این تحول در بحبوحه به رسمیت شناختن اخیر دولت فلسطین توسط دولت‌های نروژ، اسپانیا و ایرلند صورت می‌گیرد که به فشار مجدد به سمت راه‌حل دو کشوری شتاب می‌بخشد. مشارکت ایالات متحده در این سطح بالا - علیرغم مخالفت‌های رژیم صهیونیستی - نشان دهنده تمایل به مشارکت فعال‌تر در پرداختن به واقعیت‌های اقتصادی و سیاسی در میدان است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر