پاکستان پروژه‌های «کمربند و جاده» چین را احیا می‌کند

پاکستان پروژه‌های «کمربند و جاده» چین را احیا می‌کند
پاکستان به دنبال ایجاد پروژه‌های مشترک با چین در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و همکاری‌های کشاورزی در چارچوب طرح «کمربند و جاده» چین است.
کد خبر : ۱۶۳۶۴۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، آژانس آمریکایی "بلومبرگ" گزارش داد که دولت جدید پاکستان امیدوار است در زمانی که تلاش می‌کند تا وضعیت اقتصاد آشفته این کشور را تقویت کند، شتاب جدیدی را به پروژه‌هایی که در چارچوب طرح "کمربند و جاده" چین قرار دارد، تزریق کند.

این خبرگزاری به نقل از احسان اقبال، وزیر برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان گفت که اسلام آباد مشتاقانه منتظر ایجاد پروژه‌های مشترک در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و همکاری‌های کشاورزی است. همچنین تلاش خواهد کرد تا برخی از شرکت‌های چینی را برای مهاجرت به پاکستان جذب کند.

اقبال اظهار کرد: در سفر اخیر به چین که در آن دیدار‌هایی با رهبران چین داشته است، علاقه زیادی از طرف چینی‌ها برای «احیای حرکت کریدور اقتصادی چین و پاکستان» و همچنین «انتقال آن به مرحله دوم» دیده است.

بلومبرگ گزارش داد که پاکستان به عنوان یک مقصد اصلی برای پروژه‌های ابتکار کمربند و جاده در نظر گرفته می‌شود، زیرا کریدور اقتصادی چین-پاکستان، که شامل بندری در جنوب شهر گوادر و نیروگاه‌های جدید برق است، «جواهری در تاج» در نظر گرفته می‌شود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر