دلار، ابزار آمریکا برای استعمار نوین کشورها

دلار، ابزار آمریکا برای استعمار نوین کشورها
پوتین تأیید کرد که ایالات متحده بوسیله انحصار دلار منابع را از کشور‌های دیگر خارج می‌کند و این موضوع را "استعمار نو در نسخه مدرن" توصیف کرد.
کد خبر : ۱۶۳۹۵۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست اقتصادی پترزبورگ درباره چالش‌های پیش روی اقتصاد روسیه در شرایط کنونی صحبت کرد و تاکید کرد که روسیه همچنان یکی از بزرگترین شرکت کنندگان در تجارت جهانی است.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأیید کرد که ایالات متحده از طریق انحصار دلار منابع را از کشور‌های دیگر خارج می‌کند و این موضوع را "استعمار نو در نسخه مدرن" توصیف کرد.

پوتین طی یک سخنرانی در نشست عمومی مجمع اقتصادی پترزبورگ گفت: «بر هیچکس پوشیده نیست که اعتماد به سیستم‌های پرداخت غربی توسط خود کشور‌های غربی به شدت تضعیف شده است».


وی خاطرنشان کرد: سهم معاملات ارز‌های خارجی دو برابر کاهش یافت، در حالی که سهم روبل روسیه در تسویه واردات و صادرات سه برابر شد.


وی همچنین با تاکید بر اینکه روسیه با وجود همه موانع و تحریم‌های غیرقانونی همچنان یکی از بزرگترین شرکت‌کنندگان در تجارت جهانی است، خاطرنشان کرد: روی تغییر ساختار صادرات و واردات حساب می‌کنم.

پوتین با اشاره به اینکه سه چهارم حجم مبادلات تجاری امروز روسیه "به دلیل همکاری موثر با شرکای مسکو در اتحادیه اقتصادی اوراسیا" است، خاطرنشان کرد که کشورش در تلاش است تا منافع همه شرکت کنندگان در این اتحادیه را تضمین کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر