بریکس به دنبال سازوکار جدید به جای سوئیفت

بریکس به دنبال سازوکار جدید به جای سوئیفت
وزیر دارایی روسیه می‌گوید، بریکس به دنبال راه‌انداری یک سیستم تسویه حساب مالی مبتنی بر بلاک‌چین است که به جای سوئیفت استفاده شود.
کد خبر : ۱۶۳۹۹۴

به گزارش ایبنا؛ ایجاد یک سیستم پرداخت جایگزین هدف اصلی سازوکار جدید است چراکه تسویه حساب با دلار آمریکا در حال حاضر «خطرات بزرگی» برای شرکت‌کنندگان در تجارت جهانی ایجاد می‌کند؛ وزیر دارایی روسیه، آنتون سیلوانوف، این را در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ به ایزوستیا گفته است.


این مقام روس می‌گوید، روسیه پیشنهاد می‌کند، یک پلتفرم مشترک برای مبادله دارایی‌های مالی دیجیتال ایجاد شود و آن توسط بانک‌های مرکزی بر اساس ارز‌های ملی صادر شود.


به گفته سیلوانوف، این سیستم تسویه جدید بر اساس فناوری دیجیتالی نوین برای آینده است... دارایی‌های مالی دیجیتال، توکن‌ها و سیستم بلاکچین ابزار‌هایی هستند که با آن‌ها می‌توان سوئیف را کنار گذاشت.


وزیر دارایی روسیه می‌گوید، همه کشور‌های عضو بریکس ابتدا باید در مورد این پیشنهاد به توافق برسند؛ از آنجایی‌که عملیات‌های این سیستم پرداخت جدید از طریق سیستم بانکی پردازش نخواهد شد، این سیستم هیچ خطری برای بانک‌ها ایجاد نخواهد کرد.


سیلوانوف تصریح کرد، استفاده از ارز‌های ملی، اکنون ابزار اصلی پرداخت‌های فرامرزی روسیه است و مسکو و شرکای تجاری‌اش همچنان به دنبال راه‌های جدیدی برای حمایت از فعالیت‌های صادرات و واردات هستند.


منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر