دو شرکت نفتی چینی و الجزایری تفاهمنامه امضا کردند

دو شرکت نفتی چینی و الجزایری تفاهمنامه امضا کردند
شرکت نفت و گاز الجزایری «سوناتراک» با شرکت چینی «سینوپک» تفاهمنامه امضا کرد.
کد خبر : ۱۶۴۰۰۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین، شرکت نفت و گاز الجزایری "سوناتراک" با شرکت چینی "سینوپک" با هدف تحکیم روابط موجود بین دو شرکت و گسترش همکاری‌ها، تفاهم نامه‌ای امضا کرد.

در بیانیه سوناتراک آمده است که امضای این تفاهم نامه در پایتخت چین، پکن، در مقر شرکت چینی با حضور راچید هاچیشی، مدیر کل شرکت و مدیر کل سینوپک، ما یونگ شنگ، انجام شد.


سوناتراک اشاره کرد که این یادداشت با هدف "تقویت روابط موجود بین دو شرکت و گسترش همکاری‌ها از طریق جستجوی فرصت‌های مشارکت جدید در کل زنجیره ارزش هیدروکربن‌ها، به ویژه در زمینه‌های اکتشاف و توسعه مخازن پیچیده و انرژی‌های تجدید پذیر، پتروشیمی و مهندسی نفت است. 


این شرکت الجزایری در بیانیه خود توضیح داد که امضای یادداشت تفاهم بین دو شرکت در چارچوب سفر کاری هاچیشی به جمهوری خلق چین صورت می‌گیرد.


در این بیانیه همچنین آمده است که سینوپک از سال ۲۰۰۲ در الجزایر حضور دارد و به همراه سوناتراک از مخزن زارزایتین الجزایر در چارچوب یک قرارداد هیدروکربنی که در ماه مه ۲۰۲۲ منعقد شد، مطابق با قانون شماره ۱۹-۱۳ که فعالیت‌های هیدروکربنی را تنظیم می‌کند، بهره برداری می‌کند.


در ماه می‌گذشته، سوناتراک از امضای قرارداد همکاری با شرکت نفتی آمریکایی آکسون موبیل با هدف بررسی فرصت‌های توسعه منابع هیدروکربنی در دو حوضه در جنوب غربی الجزایر خبر داد.


در همان ماه، پروتکل توافقی با شرکت ایتالیایی «اینی» برای تقویت شراکت موجود و گسترش همکاری بین دو طرف امضا کرد.


شایان ذکر است که سوناتراک تایید کرد که الجزایر مصمم است "بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی در حوزه مدیترانه و آفریقا" باقی بماند.


این شرکت توضیح داد که "به دنبال حفظ این موقعیت با کاوش در میادین جدید و بهبود تولید میادین در حال توسعه است. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر