20 خرداد 1403 - 18:20

امکان خرید کالا از سکوهای ایرانی برای چینی‌ها فراهم شد‌

امکان خرید کالا از سکوهای ایرانی برای چینی‌ها فراهم شد‌
تجارت الکترونیکی با چین و روسیه فراهم شده است به‌طوری که کاربران چینی می‌توانند با مراجعه به بن‌سازه‌های ایرانی کالا خریداری کنند.
کد خبر : ۱۶۴۰۱۵

به گزارش ایبنا؛ امین کلاهدوزان؛ رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری که امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته حجم تجارت الکترونیکی از ۳ هزار و ۱۰۰ همت گذشته که این عدد تقریبا معادل ۵۱ میلیارد دلار است.

 

وی افزود: براین اساس حجم تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۴ درصد افزایش یافته است.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری حجم تجارت الکترونیکی به ۴ هزار و ۵۰۰ همت افزایش یابد.

 

کلاهدوزان اظهار داشت: در سال جاری تعداد تراکنش‌های الکترونیکی به حدود ۴ میلیارد رسیده است که نسبت به سال قبل رشد ۳۱ درصدی داشته است.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه تجارت الکترونیکی فرامرزی را دنبال می‌کنیم، گفت: در حال حاضر امکان مبادله الکترونیکی با چین و روسیه را داریم و به دنبال ایجاد تجارت الکترونیکی با عراق نیز هستیم.

 

وی افزود: کاربران چینی می‌توانند از طریق پلت فرم‌ها کالا را از پلت‌فرم ایرانی خریداری کنند و با ملاحظاتی نیز کاربران ایرانی می‌توانند از پلتفرم‌های چینی خرید الکترونیکی انجام دهند البته این موضوع هنوز در مرحله پایلوت است.

 

کلاهدوزان اظهار داشت: گواهی‌های امضا الکترونیکی نیز سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است و تعداد دارندگان گواهی امضا الکترونیکی در کشور دو برابر شده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر