بایدن و مکرون توافق کردند؛

استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین

استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین
بایدن و مکرون توافق کردند که سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای حمایت از اوکراین استفاده شود.
کد خبر : ۱۶۴۰۳۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود در مورد استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین به توافق رسیده است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا او و مکرون در مورد این موضوع صحبت کرده‌اند و آیا به توافق رسیده‌اند یا خیر، او پاسخ داد: بله و بله.

کشور‌های G۷ و اتحادیه اروپا در حال بررسی چگونگی استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب برای ارائه وام بزرگ به اوکراین و تامین مالی برای کیف در سال ۲۰۲۵ هستند.

حدود ۲۶۰ میلیارد یورو (۲۸۰.۹ میلیارد دلار) از وجوه بانک مرکزی روسیه در سراسر جهان مسدود شده است که بیشتر آن‌ها در اتحادیه اروپا هستند و این وجوه سالانه بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیارد یورو (۲.۷ میلیارد دلار و ۳.۷۸ میلیارد دلار) سود ایجاد می‌کند.

اتحادیه اروپا می‌گوید که بر اساس قرارداد‌ها به روسیه بدهکار نیست و بنابراین سود اموال مسدود شده، یک درآمد بادآورده است.

ایده‌ای که ایالات متحده از آن حمایت می‌کند، استفاده از این سود به عنوان یک منبع درآمد ثابت برای ارائه وام بزرگ به ارزش ۵۰ میلیارد دلار است که می‌تواند از بازار جمع آوری شود، ولی روسیه می‌گوید که هر گونه انتقال سود از وجوه مسدود شده اش دزدی به شمار می‌آید.

بهره‌برداری از سود دارایی‌های روسیه نگرانی‌هایی را در برخی کشور‌ها ایجاد می‌کند، اما یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که ایالات متحده و شرکای آن در گروه G۷ در حال پیشرفت در این زمینه هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر