به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بوئینگ بار دیگر به دلیل سقوط هواپیمای ججو ایر در حین فرود در کره جنوبی که منجر به کشته شدن ۱۷۹ سرنشین شد، در کانون توجه قرار گرفت.
این حادثه منجر به کاهش سهام بوئینگ در معاملات قبل از افتتاح وال استریت شد، و یک شکست دیگر برای سازنده هواپیمای آمریکایی به شمار میآید، که شاهد سال سختی بود.
سهام این شرکت هواپیمایی با ۴.۶ درصد کاهش به ۱۷۲.۴۷ دلار رسید و زیان آن از ابتدای سال جاری به ۳۰.۶۷ درصد افزایش یافت.
در جریان معاملات امروز، سهام ججو ایر با ۶۹۲۰ وون به پایینترین سطح خود رسید و سهام شرکت مادر AK Holdings نیز ۱۲ درصد کاهش یافت.
پس از اینکه بوئینگ نقش خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدی آمریکایی برای دههها حفظ کرد، مشکلات پی در پی که در سال جاری با آن مواجه شد منجر به کاهش بیش از ۳۰ درصدی سهام شد.
بوئینگ سال سختی را پشت سر گذاشت. در بحبوحه خشم فزاینده کنگره و مشتریان نسبت به مدیریت شرکت با بحران ۷۳۷ MAX، که تولید این هواپیما پس از دو حادثه و کشته شدن ۳۴۶ نفر، توسط اداره هوانوردی فدرال به مدت ۱۸ ماه متوقف شد، مدیر عامل آن، دیو کالهون، مجبور شد استعفا بدهد.
همچنین ۳۳ هزار مکانیک بوئینگ در پاییز گذشته اعتصاب کردند و تولید پرفروشترین ۷۳۷ MAX، جت مسافربری ۷۷۷ و کشتی باری ۷۶۷ را متوقف کردند. اعتصاب به مدت ۷ هفته ادامه یافت تا اینکه کارگران با پیشنهادی که شامل افزایش ۳۸ درصدی دستمزد طی چهار سال بود، موافقت کردند.