27 ارديبهشت 1396 - 15:20
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

شناسایی نیازهای شغلی جوانان/ مهارت؛ کلید ورود به بازارکار

کارشناس عالی اشتغال و کارآفرینی معتقد است مهارت و تخصص در کنار شناخت عوامل محیطی منجر به اشتغال موفق افراد خواهد شد.
کد خبر : ۳۹۲۱۲
شناسایی نیازهای شغلی جوانان/ مهارت؛ کلید ورود به بازارکار

مسلم خانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به اینکه در انتخاب شغل معمولا چند عامل به صورت موثر نقش آفرین است که یک مورد آن مهارت و تخصص است، گفت: مهارت ها مادر مشاغل است و یک مهارت می تواند تا چند شغل خلق کند و در علاقه مند سازی افراد به مشاغل نیز نقش آفرین است.


این کارشناس ارشد بازار کار اظهارداشت:‌ افراد وقتی در شغلی متبحر می شوند، کاربلدی به انگیزه های شغلی آنها کمک می کند؛ بنابراین مهارت و تخصص می تواند به ما در موفقیت در اشتغال کمک کند.


خانی ادامه داد: باید در راستای موفقیت شغلی از الگوهای همسو با علایق خود استفاده کنیم. عامل دیگر تاثیرگذار در بازار کار، مباحث محیطی است به این مفهوم که نیازهای شغلی جامعه ای که در آن زندگی می کنیم باید شناخته شود.


این استاد دانشگاه افزود: عوامل محیطی نقش بزرگی در انتخاب شغل و حتی انتخاب رشته تحصیلی افراد دارد. برخی مشاغل در جامعه به دلیل درآمد و یا جایگاه دارای وجهه مشخصی می شوند و اگر ما شناخت مناسبی از مشاغل گوناگون داشته باشیم دچار این مشکل که تنها به دنبال شغل های محدودی باشیم، نخواهیم شد.


مشاور عالی کارآفرینی و کسب و کار اظهارداشت: باید جوانان با مشاغل مختلفی که در جهان وجود دارد آشنا شوند که افراد بدانند دامنه انتخاب شغل بسیار وسیع تر از چیزی است که در اطرافشان می گذرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر