30 تير 1396 - 10:41
در گفتگو با ایبنا مطرح شد؛

حذف کامل موسسات غیرمجاز از سال ۹۷/مردم نگران سپرده‌های خود نباشند

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به روند مناسب ساماندهی موسسات غیرمجاز پولی و برنامه حذف کامل اینگونه موسسات از بازار پولی کشور ،گفت: سپرده‌های مردم در بانک‌ها از تضامین کافی برخوردار است.
کد خبر : ۷۲۳۷۰
بانک

حجت الله مهدیان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز که از سوی بانک مرکزی در حال اجرا است، افزود: کار در این زمینه شروع شده و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری این موسسات ساماندهی شوند.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهارداشت: همانطور که رییس کل بانک مرکزی نیز عنوان کرد، از سال ۹۷ به بعد ما شاهد فعالیت موسسات غیرمجاز در بازار پولی کشور نخواهیم بود.


مهدیان ادامه داد: من این اطمینان خاطر را به همه سپرده‌گذاران می‌دهم که سپرده‌های آنها در تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی کشور از تضامین و امنیت کافی برخوردار است و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: به هر حال ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز از طریق برنامه‌ریزی بانک مرکزی انجام می‌شود و این ساماندهی یا در قالب ادغام و تشکیل موسسات بزرگتر و همچنین ادغام در بانک‌ها خواهد بود که این موضوع می‌تواند به تقویت سیستم بانکی و همچنین افزایش توان اعطای تسهیلات بانک‌ها کمک کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر