31 تير 1396 - 18:16

رونمایی از پرداخت با NFC در پرداخت الکترونیک سداد

شرکت پرداخت الکترونیک سداد در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ از قابلیت NFC بر روی کارت‌خوان‌های فروشگاهی این شرکت رونمایی کرد.
کد خبر : ۷۲۶۳۷
رونمایی سداد NFC

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدمهدی صادق، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در مراسم رونمایی از NFC در دومین روز نمایشگاه الکامپ با اشاره به روند رو به رشد نفوذ استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در میان مردم، گفت: این شرکت باهدف تسهیل عملیات پرداخت، حذف کارت در پروسه پرداخت را با ایجاد قابلیت NFC بر روی کارتخوان های فروشگاهی این شرکت رونمایی کرده است.


وی تصریح کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر تمام صنایع به سمت ساده‌سازی ابزارهای مختلف درحرکت هستند و این روند در صنایع وابسته به الکترونیک و پرداخت محسوس‌تر است یکی از مشکلاتی که امروز مشتریان شبکه بانکی با آن مواجه هستند بحث تعدد حساب و کارت‌های بانکی است.


صادق ادامه داد: مدیریت کارت‌های بانکی امروز به یک معضل تبدیل‌شده است ازاین‌رو شرکت پرداخت الکترونیک سداد به‌منظور ارائه راهکاری برای حل این مشکل، پرداخت با استفاده از تکنولوژی NFC را باهدف ساده‌سازی عملیات پرداخت رونمایی کرده است.


وی یادآور شد: شرکت پرداخت الکترونیک سداد در حال حاضر در حدود ۶۵۰ هزار دستگاه کارت‌خوان در سرتاسر کشور دارد که از این تعداد ۱۵۰ هزار دستگاه آن به تکنولوژی پرداخت از طریق NFC مجهز است و افزایش این تعداد به ۵۰ درصد کل کارتخوان فروشگاهی در دستور کار این شرکت قرار دارد.


مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به شیوه اجرایی فناوری NFC گفت: کاربران متقاضی استفاده از این خدمت با نصب نرم‌افزار (ایوا) و تعریف تمام کارت‌های بانکی خود در این اپلیکیشن، می‌توانند عملیات پرداخت ازجمله خرید و مانده گیری را از طریق تلفن همراه هوشمند و با استفاده از این اپلیکیشن انجام دهد.


وی ادامه داد: با انتخاب کارت‌بانکی موردنظر در نرم‌افزار ایوا و نزدیک کردن تلفن همراه به کارتخوان فروشگاهی مجهز به فناوری NFC عملیات پرداخت به‌راحتی انجام می‌شود.


صادق تأکید کرد: ازجمله مباحث امنیتی که سیستم NFC نسبت به حالت معمول دارد، این است که به سمت حذف کارت درحرکت است زیرا فیزیک کارت برای مشتریان، خطرات متعددی ازجمله کپی کردن اطلاعات و سرقت کارت‌های بانکی به دنبال دارد و با انجام عملیات پرداخت از طریق فناوری NFC و با تلفن همراه، امنیت در این بخش افزایش می‌یابد.


وی افزود: همچنین مشکل تعدد کارت‌های بانکی نیز برطرف و اطلاعات آن‌ها در یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه هوشمند که امروز استفاده از آن رواج بسیاری دارد، ذخیره می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر