01 مرداد 1396 - 12:37
به دنبال کاهش ارزش پوند ؛

گردشگران در بریتانیا بیشتر خرج می کنند

گردشگرانی که بریتانیا را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند به دلیل کاهش ارزش پوند، بیشتر خرج می کنند.
کد خبر : ۷۲۶۷۰
کشور انگلیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دنبال کاهش ارزش پوند،  گردشگران خارجی در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن در بریتانیا ۱۸ درصد بیشتر خرج کرده اند.


در همین حال مبلغ ۶۴۳ میلیون پوند توسط گردشگران بوسیله کارت های اعتباری در ماه گذشته در بریتانیا خرج شده که پیش بینی می شود اگر این رویه تا پایان تابستان تداوم داشته باشد، میزان خرید آنها به ۲.۴ میلیارد دلار برسد.


این درحالی است که میزان خروج و مخارج خود بریتانیایی ها در سفرهای خارجی آنها به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.  


همچنین، اداره آمار ملی بریتانیا اعلام کرد، تعداد گردشگران حاضر در بریتانیا در مقایسه با ماه قبل از آن تقریبا بدون تغییر است؛ اما افزایش خرید آنها موجب رونق خرده فروش ها شده است.


بر همین اساس، فروش بوتیک های صاحب برند معروف در ماه گذشته میلادی ۶۳ درصد افزایش نشان می دهد که عمدتا توسط توریست های روسی و آمریکایی این افزایش فروش محقق شده است.


البته روند کاهشی پوند انگلیس در حال تداوم بخشیدن به جذب بیشتر گردشگر است و هزینه تعطیلات فقط کمی افزایش خواهد داشت؛ ضمن اینکه انتظار می رود میزان خرج کردن گردشگران خارجی در ماه جاری و آینده میلادی هم در بریتانیا روند صعودی به خود گیرد.  


بر پایه این گزارش، پوند انگلیس در برابر یورو در آخرین روز معاملات هفته گذشته میلادی به کمترین میزان خود در ۹ ماه اخیر رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر