02 مرداد 1396 - 14:58

بازگشایی ۷ نماد معاملاتی در فرابورس

فرابورس ایران مبادلات دومین روز کاری مرداد ۹۶ را با نقل و انتقال ۱۶۷ میلیون ورقه بهادار در بیش از ۲۷ هزار دفعه به ارزش افزون بر ۹۷۲ میلیارد ریال پایان داد.
کد خبر : ۷۲۷۳۹
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز دوشنبه دوم مردادماه به موازات بازگشایی ۷ نماد معاملاتی، شاخص کل نیز با افت ۰.۵ واحدی مواجه شد و در سطح ۹۲۳.۷ واحدی قرار گرفت.  


در همین حال نزدیک به ۸۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۳۳ میلیارد ریال در حالی در مجموع بازارهای اول و دوم مبادله شد که نماد شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با دادوستد ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد ریال بیشترین حجم و نماد شرکت مواد ویژه لیا با نقل و انتقال ۲.۸ میلیون سهم به ارزش ۳۵ میلیارد ریال، بالانرین ارزش مبادلات را از آن خود کردند.


در جریان معاملات روز جاری همچنین شاهد بازگشایی نمادهای کود شیمیایی اوره لردگان، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، افرانت، لوله و تجهیزات سدید، نفت پاسارگاد و حق تقدم این نماد، شرکت مهندسی صنعتی روان فن‌آور و پتروشیمی اصفهان بودیم.  


نگاهی به پربازدیدترین نمادهای معاملاتی نشان می‌دهد «شلیا»، «چکاپا» و «غشهداب» سه نماد پربیینده و نمادهای «مفاخر»، «سبزوا» و «کپرور» نیز سه نماد با بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز هستند.


در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز ۷۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال دادوستد شد، ضمن آنکه در تابلو پایه ج این بازار نماد معاملاتی شرکت خدمات فنی فولاد یزد گشایش یافت.  


سرمایه‌گذاران همچنین ۴۹۵ هزار ورقه بهادار را در بازار اوراق با درآمد ثابت به ارزش ۴۸۳ میلیارد ریال معامله کردند.


 سرمایه‌گذاران اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم را به میزان ۱۳۵ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۲۹ میلیارد ریال در این بازار دست به دست کردند که بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


 امروز همچنین موعد سررسید اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم بود که نماد این اوراق ۲۶ تیرماه به منظور پرداخت مبالغ اسمی در سررسید متوقف شده بود.  


تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز میزبان معامله بیش از ۹۹ هزار ورقه تسه به ارزش ۷۶ میلیارد ریال قرار گرفت. قیمت تسه‌ها امروز در بازه ۷۵۰ تا ۷۷۸ هزار ریال قرار داشت.  


در نهایت شاخص کل فرابورس امروز به افت ۰.۵ واحدی تن داد که عمده تاثیر منفی بر شاخص از جانب دو نماد «میدکو» و «افرا» تا سطح حداکثر ۰.۷۴ واحد رقم خورد. در مقابل نماد «سمگا» تا ۰.۴ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشت.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر