03 مرداد 1396 - 14:53

ترفند قاچاقچیان برای فرار از مجازات

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی اعلام کرد: قاچاقچیان با ترفند بلاصاحب بودن کالا، از زیر بار مجازات قاچاق فرار می‌کنند.
کد خبر : ۷۲۷۹۵
امین دلیری

به گزارش ایبِنا، امین دلیری با اعلام این خبر افزود: با پیگیری موثر مقامات استانی و نیز تلاش های به عمل آمده موفق به ایجاد ساختار اداره اموال تملیکی برای استان کهکیلویه و بویراحمد شدیم و با مساعدت مقامات استانی از این پس این اداره به صورت مستقل وظایف خود را به انجام خواهد رساند.


مدیر عامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به موقعیت راه های مواصلاتی استان کهکیلویه و بویراحمد در ترانزیت کالای قاچاق افزود: این استان در مسیر ترانزیت کالای قاچاق قرار دارد و نیازمند ایجاد ساختار مستقل سازمان اموال تملیکی در آن بود که بتوانیم مبارزه موثرتری را با پدیده قاچاق کالا داشته باشیم که خوشبختانه محقق شد.


وی تصریح کرد: بحمداله طی سال های اخیر مبارزه خوبی برای مقابله با ورود کالای قاچاق صورت پذیرفته و یکی از مصادیق آن کاهش ۹۰ درصدی ورود میوه های قاچاق خارجی به بازارهای مصرف است که تهدید جدی برای سلامت مردم به شمار می رفت.


دلیری با اشاره به شیوه های فرار از مجازات قاچاقچیان افزود: قاچاقچیان پس از آنکه به دام مامورین انتظامی می افتند، با ترفند بلاصاحب بودن کالا، از زیر بار مجازات قانونی فرار می کنند و موجب می شود خطر پذیری قاچاق کالا برای آنان کاهش یابد و ضرورت دارد در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.


مدیرعامل سازمان اموال تملیکی بیان داشت: کنترل های فیزیکی همیشه پاسخگو نیست و راه اصلی مبارزه با قاچاق کالا، هوشمندسازی سیستم های کنترلی و نظارتی است و با اتصال سامانه دستگاه های فعال در امر مبارزه با قاچاق کالا به سامانه جامع اموال تملیکی، نظارت موثرتری را در این زمینه خواهیم داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر