به مدت ۳ روز؛

بزرگ ترین اعتصاب کارمندان بانک انگلیس در ۵۰ سال اخیر کلید خورد

کارمندان بانک انگلیس به دلیل عدم پرداخت حقوق عادلانه به آنها، دست به بزرگ ترین اعتصاب در بیش از نیم قرن اخیر در انگلیس زدند.
کد خبر : ۷۳۰۶۷
بانک انگلیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از گاردین، بزرگ ترین اعتصاب کارمندان بانک انگلیس در بیش از ۵۰ سال اخیر، ساعاتی پیش در این کشور آغاز شد.


این اعتصاب در راستای نارضایتی کارمندان بانک انگلیس به دلیل بی عدالتی در پرداخت حقوق آنها کلید خورده است؛ ضمن اینکه اعتصاب گران پلاکاردهایی را با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود" کارمندان بانک انگلیس خواهان پرداخت حقوق عادلانه هستند. "


همچنین «جان مکدونل» وزیر خزانه‌داری دولت بریتانیا نیز در حمایت از این اعتصاب میان معترضان حاضر بود.  


علت اصلی این اعتصاب به افزایش نرخ تورم در بریتانیا و عدم افزایش دستمزد کارمندان بانک انگلیس بدون در نظر گرفتن میزان تورم است که برای دومین سال متوالی، افزایش دستمزدها بسیار کند پیش می رود؛ ضمن اینکه یک سوم کارمندان بانک انگلیس در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی هیچ افزایش دستمزدی نداشته اند.


در حال حاضر بیشترین روند افزایش حقوق ها در میان مدیران بانک انگلیس دیده می شود که موجب کاهش رشد دستمزد کارمندان شده است.  بر همین اساس، بسیاری از کارمندان بانک انگلیس در پرداخت قبوض و تامین نیازهای اولیه خانوادهای خود با مشکل روبرو شده اند.  


بر پایه این گزارش، این اعتصاب به مدت سه روز تا سوم آگوست ادامه خواهد داشت و به بانک انگلیس پیشنهاد شده که برای اجرای پرداخت منصفانه به کارمندان خود به پای میز مذاکره برود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر