به دنبال برگزیت؛

دولت بریتانیا باید ۵۰ میلیارد دلار به بانک‌های خود تزریق کند

به دلیل افزایش هزینه‌های بانک‌های بریتانیایی در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دولت بریتانیا باید ۵۰ میلیارد دلار به بانک‌های خود تزریق کند تا مانع از ایجاد بحران در شبکه بانکی خود شود.
کد خبر : ۷۳۰۹۶
بانک انگلیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که دولت بریتانیا به دنبال خروج از اتحادیه اروپا باید مبلغ قابل توجهی را به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به بانک های خود تزریق کند.


در همین حال بانک های بریتانیا نیازمند ۵۰ میلیارد دلار فاینانس در صورت وقوع برگزیت هستند؛ این مبلغ معادل ۳۰ درصد آنچه که بانک های بریتانیایی در حال حاضر متعهد به آن هستند، است.


همچنین انتظار می رود هزینه های عملیات بانکی با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند و این یعنی هزینه علمیات های بانکی در لندن برای شرکت ها دو برابر می شود.


از سویی دیگر، پیش بینی می شود که بانک های بین المللی ۴۰ هزار شغل در حوزه بانکداری را به اتحادیه اروپا انتقال دهند؛ ضمن اینکه کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که برگزیت، انسجام بازار بانکداری اروپا را شکننده می کند و به طرز معناداری سود آن را کاهش می دهد.


بر همین اساس، با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دسترسی کامل بریتانیا به بازار اتحادیه اروپا تنزل پیدا می کند و روابط تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا بر پایه قوانین تجارت جهانی خواهد بود.


برآورد می شود، برخی از بانک های بین المللی مستقر در لندن به دنبال برگزیت به آمریکا و آسیا مقر خود را تغییر دهند.


در حال حاضر با توجه به قوانین اتحادیه اروپا، بانک های اروپایی می توانند بدون جدا کردن دارایی و سرمایه خود از شرکت مادر در فراسوی بریتانیا، فعالیت اقتصادی در بریتانیا داشته باشند و همچنین بانک های بریتانیایی هم تا زمانیکه برگزیت صورت نگیرد می توانند به همین روال فعالیت داشته باشند.


بر پایه این گزارش، بریتانیا قصد دارد در مارس ۲۰۱۹ میلادی اتحادیه اروپا را ترک کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر