16 مرداد 1396 - 14:37

آمادگی نمایندگان ITU برای پیاده‌سازی اینترنت اشیاء در ایران

رییس دانشکده پست و مخابرات از اعلام آمادگی و همکاری نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات، برای پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیاء در ایران خبر داد.
کد خبر : ۷۳۲۴۷
اینترنت اشیاء

به گزارش ایبِنا، وحید یزدانیان درباره دستاوردهای کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در تهران با اشاره به بازخوردهای مثبت برگزاری این کارگاه، گفت: این کارگاه نخستین رویداد در حوزه اینترنت اشیاء بود که بازیگران مختلف این حوزه یعنی اپراتور، ارایه دهنده و بهره گیرنده از سرویس، حضور داشتند که مهم ترین جنبه موفقیت آمیز این کارگاه بود.


وی تصریح کرد: در این کارگاه فرصتی فراهم شد تا بازیگران این حوزه با تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات، تعامل خوبی با هم داشته باشند، به طور مثال در زمینه انجام پروژه اینترنت اشیاء در حوزه خودرو، نمایندگانی از این حوزه با اپراتورها وارد مذاکره شدند و در آینده نتایج آن مشخص می شود.


یزدانیان دومین دستاورد این کارگاه آموزشی را رونمایی از نمونه "کیف اینترنت اشیاء" عنوان کرد و افزود: درباره مفهوم IOT  در کشور بسیار بحث شده، اما وقتی این موضوع مطرح می شود باید به صورت عینی مشخص شود که منظور ما از اینترنت اشیاء چیست.


وی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها دوره های آموزشی IOT  آغاز شده است، تاکید کرد: در گذشته برای فهم بیشتر مطالب این حوزه "کیف IOT "با قیمت پایه ۵ هزار یورو خریداری می شد و به سنسورهای اینترنت اشیاء در حوزه های مختلف مانند کشاورزی و خانه هوشمند مجهز بود.


رییس دانشکده پست و مخابرات در ادامه گفت: نمونه بومی این کیف آموزشی توسط دانشکده پست و مخابرات از یک سال پیش تهیه و تولید شده است که با رونمایی در کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در تهران مورد استقبال شرکت کنندگان در این کارگاه قرار گرفت.


وی سومین دستاورد کارگاه آموزشی تهران را تقویت ارتباط داخلی با اتحادیه جهانی مخابرات در این حوزه عنوان کرد و اظهارداشت: نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات در این کارگاه توان علمی و اجرایی در حوزه اینترنت اشیاء را از نزدیک مشاهده کرده و اظهار داشتند که فعالیت های انجام شده در حوزه اینترنت اشیاء در ایران فراتر از حد انتظارات آنها بوده است.


یزدانیان افزود: با توجه به اینکه ایران به عنوان یکی از پیشگامان حوزه IOT در دنیا مطرح است، نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات برای همکاری و تبادل اطلاعات برای پیاده سازی نقشه راه اینترنت اشیاء در ایران اعلام آمادگی کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر