17 مرداد 1396 - 15:38
معاون نوبخت اعلام کرد:

افزایش حدود ۱۰۰ درصدی سرمایه بانک‌های دولتی

معاون سازمان برنامه و بودجه سال ۹۵ را یکی از بهترین سالها در همکاری دولت و بانک‌ها توصیف و اعلام کرد: سرمایه بانک‌های دولتی از ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۵۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۷۳۳۰۶
پورمحمدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدحمید پورمحمدی در مراسم جشن سالگرد یکسالگی ایبِنا و مراسم روز خبرنگار گفت: دولت صاحب سهم بانک های دولتی است و نه سایر بانک ها و برای اولین بار و با وجود همه محدودیت ها، با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی سرمایه تمامی بانک های دولتی حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت.


وی در این رابطه گفت: سرمایه بانک ملی از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت؛ همچنین سرمایه بانک سپه در مدت مشابه از ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.


معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سرمایه بانک مسکن به ۸ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است، گفت: سرمایه بانک کشاورزی به ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و سرمایه بانک توسعه صادرات  به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.


عضو شورای سیاست گذاری ایبِنا خاطرنشان کرد که یکی دیگر از اصلاحات انجام شده در همکاری دولت با بانک ها، نظام بخشی به صورت های مالی بانک ها بود.


وی همچنین علت حضور نیافتن محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و سخنگوی دولت در مراسم جشن یکسالگی ایبِنا را کاری ضروری در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر