17 مرداد 1396 - 15:58

خلاء اطلاع‌رسانی نظام بانکی با تاسیس ایبِنا پُر شد

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: با تاسیس شبکه خبری ایبِنا خلاء اطلاع رسانی شبکه بانکی پُر شده است.
کد خبر : ۷۳۳۰۷
سیدحمیدپورمحمدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدحمید پورمحمدی در مراسم جشن یکسالگی ایبِنا و روز خبرنگار با یادآوری اشعار حافظ، بهترین توصیف برای خبرنگاران را «نسیم» عنوان کرد و شهادت مظلومانه محمود صارمی در افغانستان را به عنوان نماد خبرنگاران روشنگر گرامی داشت.


وی روشنگری، امید دادن و آگاهی بخشی را ویژگی های خبرنگار در جامعه امروز دانست و افزود: تقارن یکسالگی ایبِنا و روز خبرنگار، تقارن مبارک و میمونی است و باید حُسن تصمیم بانک مرکزی را در این خصوص مورد توجه قرار داد.


معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیش از تاسیس ایبِنا به عنوان مرجع رسمی شبکه بانکی، خلایی در اطلاع رسانی از خدمات نظام بانکی که بیش از ۹۶ درصد نقدینگی کشور را مدیریت می کند و میلیون ها سپرده گذار و تسهیلات بگیر دارد، خلا وجود داشت.


پورمحمدی تاسیس ایبِنا را از جمله اقدامات بدیع ولی الله سیف در دوران ریاست بر بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: در طول یک سال گذشته ایبِنا تاثیر بسیار زیادی بر افکار عمومی داشته است.


وی قرار داشتن ایبِنا در پژوهشکده پولی و بانکی را معنادار توصیف کرد و گفت: این موضوع نشان می دهد که تصمیم نظام بانکی تنها اطلاع رسانی نبوده بلکه قصد داشته تا حرف هایش با تحلیل به مخاطبان انتقال یابد.


عضو شورای سیاستگذاری ایبِنا خاطرنشان کرد: ایبِنا نه تنها اخبار بانک مرکزی را منعکس می کند اما به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری متصل است؛ البته این مجموعه محدود به نظام بانکی نیست و اخبار صنعت بیمه و بازار سرمایه را نیز پوشش می دهد.


معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد که امروز ایبِنا دارای ۳۹ نمایندگی در بانک هاست و بخش های نوشتاری و تصویری آن به طور کامل فعال است و ۵۰ پژوهشگر جوان در حال انتشار نقطه نظرات خود درباره مدیریت و نظام بانکی هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر