04 شهريور 1396 - 12:16
برای تشویق جوانان به کارآفرینی؛

اتاق جوانان استان تهران تاسیس می‌شود

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران از راه اندازی «اتاق جوانان استان تهران»در راستای برنامه‌های حمایتی این اتاق از کارآفرینی و تشویق جوانان به ورود خلاقانه به عرصه کسب‌وکار خبرداد.
کد خبر : ۷۴۰۰۷
اتاق تهران

به گزارش ایبِنا به نقل از اتاق بازرگانی تهران، غلامرضا ملکی با اشاره به توصیه اتاق بازرگانی ایران در راستای راه‌اندازی اتاق کارآفرینی برای جوانان گفت: اتاق ایران برای آنچه که فراهم آوردن زمینه همکاری، هم‌اندیشی و انجام کارهای سازمان یافته در میان کارآفرینان جوان استان‌ها در پیوند با ایجاد فضای مساعد کارآفرینی برای جوانان، شبکه‌سازی کسب وکارها و انجام مسئولیت‌های اجتماعی خوانده شده، به تمامی اتاق‌های بازرگانی، تشکیل اتاق جوانان را پیشنهاد کرده است.


وی افزود: بر این اساس، اساسنامه‌ای از سوی اتاق ایران به اتاق‌های بازرگانی از جمله اتاق تهران ارسال شده که اهداف و شرایط عضویت در اتاق جوانان استان‌ها را تعیین کرده است. اتاق جوانان به استناد بند (ک) ماده (۵) قانون تشکیل اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و ماده (۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار تشکیل می‌شود.


مدیر امور تشکل ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران در مورد شرایط عضویت در اتاق جوانان استان تهران نیز گفت: تمامی فعالان اقتصادی با داشتن سن حداکثر ۳۹ سال تمام می‌توانند عضو این اتاق شوند.


همچنین داشتن تابعیت ایران، دارا بودن کارت عضویت یا کارت بازرگانی از اتاق تهران، دارا بودن روزنامه رسمی از اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری مبنی بر ثبت شرکت تجاری در استان تهران و گواهی دانش‌بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از دیگر شرایط عضویت در این اتاق است.


وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها می‌توانند با رعایت این موارد و با اخذ تاییدیه از اتاق بازرگانی تهران به عضویت اتاق جوانان استان تهران درآیند.


ملکی افزود: چنانچه اعضا شرایط سنی مندرج در این اساسنامه را از دست بدهند، عضویت آنها در اتاق جوانان لغو می‌شود؛ در عین حال، پذیرش مجدد اعضایی که به هر نحو، عضویت آنها لغو شده است، مشمول شرایط ورود اعضای جدید خواهد بود.


وی با بیان اینکه دبیرخانه موقت اتاق جوانان استان تهران در واحد امور تشکل‌های اتاق تهران تشکیل شده است، افزود: از علاقمندان عضویت در این اتاق دعوت می‌شود برای ثبت‌نام اولیه با شماره تلفن ۸۸۷۰۹۲۸۳ تماس بگیرند و درخواست خود را به شماره نمابر ۸۸۷۲۴۰۳۹ ارسال کنند.


ملکی در پایان عنوان کرد که پس از آنکه ثبت‌نام اولیه آغاز شود، اتاق جوانان کارآفرین استان تهران طبق ضوابطی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است، نسبت به برگزاری مجمع اقدام می‌کند و افرادی می‌تواند به عضویت هیات مدیره آن درآیند که حائز ضوابط و شرایطی باشند که در اساسنامه آمده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر