05 شهريور 1396 - 12:45

بانک انگلیس نرخ بهره را تا ۲ سال آینده بدون تغییر حفظ می کند

کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند، به دلیل آمار ضعیف در دخل و خرج شرکت ها و مصرف کنندگان بریتانیایی افزایش نرخ بهره بانکی تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی میسر نخواهد بود.
کد خبر : ۷۴۰۶۴
بانک انگلیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تلگراف، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که به دلیل تداوم رشد کند اقتصادی بریتانیا، نرخ سود بانکی برای حداقل ۲ سال آینده تغییری نخواهد کرد.  


در همین حال تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند که اگر چشم انداز اقتصادی بریتانیا بدتر شود، اقدام بعدی بانک انگلیس کاهش نرخ بهره از ۰.۲۵ به ۰.۱ است. این در حالی است که آمار اقتصادی منتشر شده از سوی مقامات بریتانیایی در هفته گذشته حاکی از آن دارد که مصرف کننده و شرکت ها کمتر هزینه کرده اند.  


البته نرخ بهره بریتانیا برای یک دهه افزایش نداشته است و باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد این منطقه، شانس افزایش مجدد نرخ بهره بانکی کاهش یافته است.  


بر همین اساس، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که نرخ بهره بریتانیا تا حداقل پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بدون تغییر خواهد بود؛ ضمن اینکه برآورد می شود کمیته سیاست گذاری پولی آمریکا هم تا زمانی که علائم اقتصادی آمریکا نشان دهنده افزایش نرخ پایه نباشند، نرخ بهره را کاهش خواهد داد.  


بر پایه این گزارش، کاهش خرج و مخارج مصرف کنندگان بریتانیایی ها به نسبت پس انداز آنها، به چشم انداز کاهش بیشتر نرخ بهره در آینده قوت می بخشد؛ این در حالی است که مقامات بریتانیایی متکی به این عقیده هستند که بخش های دیگر اقتصادی، روند کاهشی خرج و مخارج مصرف کنندگان را پوشش می دهد و چشم انداز افزایش نرخ بهره بانکی وابسته به مذاکرات برگزیت است.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر