06 شهريور 1396 - 14:17

رشد نماگرهای فرابورسی در میانه هفته معاملاتی

میانه هفته معاملاتی جاری دادوستدهای فرابورس ایران با نقل و انتقال بیش از ۳۳۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال پایان یافت.
کد خبر : ۷۴۱۵۰
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛  معاملات دوشنبه ششم شهریورماه با خرید و فروش ۱۷۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۴۱ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم همراه شد.


میانه هفته معاملاتی جاری دادوستدهای فرابورس ایران با نقل و انتقال بیش از ۳۳۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال پایان یافت که نسبت به روز گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه بود؛ شاخص کل نیز پس از یک روز وقفه در روند صعودی، بار دیگر امروز با افزایش ۰.۵ واحدی روبه‌رو شد.


نگاهی به معاملات صورت‌گرفته در این دو بازار نشان می‌دهد نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با مبادله بیش از ۱۱۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد.


نماد معاملاتی مبین وان کیش امروز برای چندمین روز متوالی در صدر نمادهای پربازدید قرار گرفت و نمادهای «شتوکا»، «اوان» و «کوثر» بیشترین افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند.


در همین حال شاخص فرابورس نیز با رشد ۰.۵ واحدی در نزدیکی ارتفاع ۹۴۸ واحدی قرار گرفت. دو نماد «میدکو» و «وهور» در حالی بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس به جا گذاشتند که نمادهای «ذوب»، «دماوند»، «زاگرس»، «شراز» و «کوثر» تا سقف حداکثر یک واحد تاثیر منفی بر این نماگر را موجب شدند.


ارزش معاملات در سه تابلو بازار پایه نیز امروز به نزدیکی ۱۹۱ میلیارد ریال رسید.


به این ترتیب با معامله بیش از ۹۰ میلیون سهم در تابلوهای» الف»، «ب» و «ج» بازار پایه ارزش این دادوستدها رقم ۱۹۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال را به ثبت رساند.


بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس هم معاملاتی به حجم یک میلیون و ۹۴۰ هزار ورقه را تجربه کرد که ارزش آن یک‌هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم با نقل و انتقال بیش از ۱۸۵ هزار ورقه به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد  و بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.


نگاهی به تابلو اوراق تسهیلات مسکن حاکی از آن است قیمت این اوراق در بازه ۷۶۴ تا ۷۹۲ هزار ریال قرار داشته و بیش از ۱۰۰ هزار ورقه تسه به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در این تابلو مورد معامله قرار گرفته است.


تسه مردادماه ۹۶ که به تازگی به جمع اوراق تسهیلات مسکن قابل معامله در این تابلو اضافه شده، روز جاری بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.


در نهایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز شاهد دادوستد ۶۸ میلیون ورقه به ارزش حدود ۲۴ میلیارد ریال بود. صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان ETF ها به خود اختصاص داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر