11 شهريور 1396 - 15:39

نیمی از حجم کل مبادلات فرابورس؛ مهمان بازارهای اول و دوم

شاخص کل فرابورس که در انتهای معاملات هفته گذشته با قرارگیری در ارتفاع ۹۵۳ واحدی سقف‌شکنی دیگری را به ثبت رساند، در آغاز مبادلات این هفته نیز با کم‌تر از یک واحد رشد پله ۹۵۴ واحدی را فتح کرد.
کد خبر : ۷۴۳۶۹
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در جریان مبادلات روز جاری، شاخص کل فرابورس با کم‌تر از یک واحد رشد همچنان سبزپوش ماند که نمادهای «زاگرس» و «کرمان» بیشترین تاثیر را در این سبزپوشی آیفکس بر جای گذاشتند؛ این در حالی است که نماد «مارون» با بیش از دو واحد اثر منفی بر این نماگر، مانع از رشد بیشتر آن شد.


امروز ۱۱ شهریورماه در جریان بازار، شاهد دادوستد حدود ۲۲۱ میلیون ورقه بهادار بودیم که ارزشی نزدیک به ۸۹۲ میلیارد ریال را رقم زد. از این میزان افزون بر ۱۱۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۵۳ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست به دست شد که بیش از نیمی از حجم و حدود ۴۰ درصد از ارزش کل مبادلات را شامل می‌شود.


نمادهای «ذوب» و «کرمان» با استقبال زیادی از جانب سهامداران روبه‌رو شدند و به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.


همچنین دادوستد بالغ بر ۴۱ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال در نماد «لکما» منجر به تعلق گرفتن بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازار پایه به این نماد شد. این در حالی است که در مجموع تابلوهای مبادلاتی بازار پایه شاهد نقل‌وانتقال بالغ بر ۹۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال بودیم.


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز ۲۴۵ هزار و ۸۱۰ ورقه بهادار دست به دست شد. این میزان معامله در ۵۲۴ نوبت دادوستدی صورت گرفت و ارزش بیش از ۲۴۴ میلیارد ریالی را به ثبت رساند. در این بازار بیش از ۴۵ هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم خریدوفروش شد که ارزش این مبادلات به ۴۵ میلیارد ریال بالغ شد.


همچنین معامله‌گران بازار تسهیلات مسکن شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۰۲ هزار ورقه تسهیلات مسکن در ۴ هزار و ۸۱۱ نوبت معاملاتی بودند که ارزش این میزان از دادوستدها رقمی بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال را نشان می‌دهد.


در نهایت نگاهی به جدول بیشترین افزایش قیمت نشان می‌دهد که نماد «کرمان» بیشترین رشد قیمتی را در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشته و پس از آن نمادهای «اوان» و «کوثر» رتبه‌های دوم و سوم را به لحاظ بیشترین رشد قیمتی کسب کردند.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر