13 شهريور 1396 - 14:00
با اجرای طرح ضربتی وام ازدواج؛

۳۱۰ هزار نفر وام ازدواج گرفتند/ سهم مناطق محروم؛ ۸۰ هزار نفر

شبکه بانکی با اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از ابتدای مردادماه سال جاری تا پایان هفته ششم به بیش از ۳۱۰ هزار نفر از متقاضیان، وام پرداخت کرد.
کد خبر : ۷۴۴۶۶
ازدواج

به گزارش ایبِنا، از این میزان، حدود ۸۰ هزار فقره در استان‌های محروم و کم‌برخوردار پرداخت شده و بالغ بر ۲۳۰ هزار فقره پرداخت نیز در سایر استان‌ها و مناطق کشور صورت گرفته است.
 






 قبل از اجرای طرح در اول مردادماه سال جاری تعداد افراد در صف (ثبت نام در سامانه وام ازدواج) بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر بوده که در پایان هفته ششم از اجرای طرح ضربتی تعداد ۲۱۵ هزار نفر از  افراد در صف سامانه کاهش یافته است.


قابل تاکید است در طول ۶ هفته از اجرای طرح، تعداد ثبت نام کنندگان جدید در سامانه وام ازدواج بالغ بر ۱۱۵ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته و روال سابق، ثبت نام در سامانه با رشد بی‌سابقه ۱۰۰ درصدی مواجه شده است.


تعداد افراد در صف سامانه وام از بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در ابتدای طرح  به ۲۸۵ هزار نفر در روز ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ کاهش یافته است. لازم به ذکر است که عدم تعادل در تعداد پرداختی وام و کاهش تعداد متقاضیان در صف به دلیل ثبت نام حدود ۱۱۵ هزار نفر متقاضی جدید در طول اجرای طرح است.


تعداد پرداختی وام ازدواج از ابتدای سال تاکنون نیز بالغ بر ۶۴۲ هزار فقره بوده که حدود ۵۰ درصد آن (۳۱۰ هزار فقره) مربوط به ۶ هفته اول اجرای طرح بوده است.
 




تعداد وام پرداخت شده در مناطق محروم طی چهار ماهه اول سال جاری بالغ بر ۷۶ هزار نفر بوده لیکن در مدت شش هفته از اجرای طرح و با توجه به اولویت تعیین شده از سوی بانک مرکزی حدود ۸۰ هزار نفر از تسهیلات فوق بهره مند شده اند.
در طول اجرای طرح (شش هفته) و با پرداخت های به عمل آمده، تعداد افراد در صف که ثبت نام آنان مربوط به قبل از سال ۹۶ بوده است در حال حاضر به ۲۴ هزار نفر کاهش یافته است.
امید است با اجرای طرح، در ابتدای مهرماه سال جاری صرفا افراد ثبت نامی سال ۹۶ (افراد در صف مربوط به سه ماهه دوم سال جاری) در صف دریافت وام قرار داشته باشند.
در طول شش هفته از اجرای طرح، تعداد وام دریافتی از سوی متقاضیان زن  ۱۴۰ هزار نفر و متقاضیان مرد ۱۷۰ هزار نفر بوده است بیشترین دریافت کنندگان وام ازدواج در طول این دوره از نظر سنی در بین زنان ۲۰ تا ۲۵ سال و در آقایان بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن قرار دارند.
گفتنی است در پایان مردادماه سال جاری ۳۴۰ هزار نفر در صف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قرار داشته اند که در پایان هفته ششم این تعداد به ۲۸۵ هزار نفر در صف کاهش یافته است.
در پایان، بانک مرکزی مجددا تاکید می کند که مزدوجین محترم درصورت تعیین شعبه سریعا برای ارائه مدارک به شعبه تعیین شده مراجعه کنند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر