13 شهريور 1396 - 14:28

روز آرام مبادلاتی فرابورس/ تثبیت آیفکس در ارتفاع ۹۵۳ واحدی

دادوستد بیش از ۲۶۴ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یکهزار و ۷۶۲ میلیارد ریال نتیجه مبادلات انجام شده در میانه این هفته معاملاتی در فرابورس ایران است.
کد خبر : ۷۴۴۷۱
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛ دادوستد بیش از ۲۶۴ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در میانه این هفته معاملاتی در فرابورس ایران بود که از این مقدار بیش از ۱۹۱ میلیون سهم به ارزش ۳۹۹ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم تغییر مالکیت یافت.


نگاهی به حجم و ارزش مبادلات روز جاری در بازارهای نه‌گانه فرابورس حاکی از آن است که ۷۲ درصد از کل حجم این مبادلات به بازارهای اول و دوم اختصاص یافته که نماد «ذوب» نیز در این بین با جابه‌جایی بالغ بر ۴۰ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۳۶ میلیارد ریال بیشترین حجم را در بین این بازارها در اختیار گرفته است.


نماد «ذوب» همچنین در حالی در صدر جدول نمادهای پربیننده قرار گرفت که با کمتر از یک واحد تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس، مانع از رشد این نماگر شد تا بدین ترتیب آیفکس تحت تاثیر ۸/. واحدی از جانب نماد «شاوان» به رشد کمتر از نیم واحدی رضایت دهد و در نهایت با سبزپوشی در سطح ۹۵۳ واحدی قرار گیرد.


همچنین نماد «گکوثر» متعلق به شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر که روز گذشته با عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام این شرکت، شاهد آغاز معاملات آن در بازار دوم فرابورس بودیم در روز جاری با مبادله بیش از ۱۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال، بیشترین ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.


معامله‌گران در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز با نقل‌وانتقال بیش از ۴۰ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال در نماد «اخزا۱۱» به صدرنشینی اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم در این بازار به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی منجر شد.


در مجموع در بازار اوراق با درامد ثابت بیش از یک میلیون ورقه دست به دست شد. این میزان معامله در ۴۳۰ نوبت معاملاتی انجام شد و ارزشی بالغ بر یک هزار و ۵۳ میلیارد ریال را رقم زد.


معاملات صورت گرفته در تابلو ETF ها نیز به دادوستد بیش از ۲ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در این تابلو شد.


در نهایت نگاهی کوتاه‌مدت به نقل‌وانتقال‌های انجام شده در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نشان می‌دهد که ۱۵۱ میلیون و ۷۶۰ میلیون سهم در این تابلوها میان معامله‌گران دست به دست شده که ارزش آن به ۲۱۹ میلیارد ریال بالغ شد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر