15 شهريور 1396 - 11:54
در بازار جهانی معاملات؛

شاخص بورس آسیا سقوط کرد/ دلار موضع تدافعی گرفت

شاخص بورس کشورهای آسیایی با روند منفی آغاز بکار کرد؛ ضمن اینکه دلار هم به دلیل تنش میان آمریکا و کره شمالی، موضع تدافعی به خود گرفت.
کد خبر : ۷۴۵۶۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به دلیل روند نزولی بورس وال استریت و نیز موضع تدافعی دلار به دلیل تنش میان «پیونگ یانگ» و «واشنگتن» با کاهش شروع به کار کرد.


این در حالی است که بورس های آمریکا با بیشترین ضرر در تقریبا ۳ هفته اخیر روبرو شدند.


در همین حال انتظار می رود سهام کشورهای اروپایی هم با رشد منفی روبرو شوند و در این بین بورس «فوتسی» لندن، «دی ای ایکس» آلمان و «سی ای سی» فرانسه هر کدام به ترتیب با ۳ دهم درصد، ۴ دهم درصد و ۵ دهم درصد تنزل شروع بکار کنند.


همچنین میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۷ دهم درصد کاهش داشت. بوس «نیکی» ژاپن ۲ دهم درصد و بورس استرالیا هم ۴ دهم درصد تنزل پیدا کرد.


در چین بورس «شانگهای» ۰.۲۵ درصد و بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ یک درصد رشد منفی داشت؛ ضمن اینکه بورس «کاسپی» کره جنوبی هم ۰.۳۵ درصد کاهش نشان داد.


در بازار جهانی ارز، دلار در برابر ین و فرانک سویس با کاهش ارزش روبرو شد و هر دلار در برابر ین با یک دهم درصد کاهش شروع بکار کرد و فرانک سویس هم بیش از یک درصد رشد در مقابل دلار را در طول هفته جاری میلادی تجربه کرد.


شاخص دلار در مقابل ۶ سبد اصلی ارز جهان با کمی تغییر به ۹۲.۳۱۳ واحد رسید؛ ضمن اینکه یورو هم بدون تغییر در برابر ۱.۱۹۱۳ دلار ایستاد. همچنین قیمت هر اونس طلا هم در مقابل یکهزار و ۳۳۷ دلار و ۵۶ سنت معامله شد که تقریبا بدون تغییر بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر