16 شهريور 1396 - 12:30
در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا جهش زد/ دلار تقویت شد

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج‌شنبه به دلیل سیاست‌گذاری جدید «دونالد ترامپ» افزایش یافت و دلار هم تقویت شد.
کد خبر : ۷۴۶۱۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به دنبال تصمیم ناگهانی «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا و سران کنگره مبنی بر موافقت برای افزایش سقف بدهی دولتی این کشور و حذف چالش مالی دولت ایالات متحده در کوتاه مدت، شاخص بورس کشورهای آسیایی جهش پیدا کرد.


همچنین انتظار می رود در اروپا شاخص بورس «فوتسی» لندن، «دی ای ایکس» آلمان و «سی ای سی» فرانسه هر کدام بطور متوسط در حدود ۳ دهم درصد افزایش داشته باشند.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۳ دهم درصد رشد داشت؛ ضمن اینکه بورس «نیکی» ژاپن ۲ دهم درصد روند صعودی به خود گرفت.  


بورس «کاسپی» کره جنوبی هم با ۱.۲ درصد بیشترین سیر افزایشی خود در ۴ هفته اخیر را تجربه کرد. از سویی دیگر در آمریکا شاخص بورس «وال استریت» در روز گذشته به دنبال تصمیم «ترامپ» افزایش یافت و اوراق قرضه ۱۰ ساله هم با ۲.۰۱۰۱ درصد رشد روبرو شد.


در بازار جهانی ارز، هر دلار به ۱۰۹.۰۳ ین رسید که حاکی از رشد شاخص دلار در برابر پول ژاپن دارد؛ اما یورو تقریبا بدون تغییر به ۱.۱۹۲۵ دلار رسید. هر دلار کانادا هم با بیش از یک درصد رشد در برابر ۱.۲۲۳۰ دلار داد و ستد شد.
بر پایه این گزارش، در حال حاضر سرمایه گذاران تمرکز خود از عواقب توفان «هاروی» را به توفان «ایرما» تغییر داده اند که قرار است «فلوریدا» و «ویرجینیا» را در نوردد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر