17 شهريور 1396 - 10:45

واردات قاچاق پوشاک به ۲.۷ میلیارد دلار می‌رسد

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم گفت: گسترش قاچاق؛ تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات و اشتغال صنعت پوشاک کشور را با خطر جدی مواجه می‌کند.
کد خبر : ۷۴۶۱۷
پوشاک

به گزارش ایبنا، گلنار نصرالهی با اشاره به اینکه واردات قاچاق پوشاک به ۲.۷ میلیارد دلار می رسد،  افزود: صنعت پوشاک از  صنایع با ارزش افزوده بالا، اشتغال آفرین، ارزآور و ... در مملکت است.


 وی با اعلام اینکه تولید پوشاک ممتازترین رشته در صنایع نساجی است، اظهار داشت: این صنعت ضمن برخورداری از بالاترین ارزش‌افزوده در بین صنایع نساجی دارای ویژگی های برجسته دیگری مانند  اشتغال پایدار، دوستدار محیط‌ زیست، بازار مصرفی فوق العاده گسترده و قدرت ارزآوری شگرف است.


 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم با تصریح اینکه قاچاق بلای جان صنعت پوشاک کشور است، گفت: مبارزه جدی با پدیده مزبور بسیار ضروری به نظر می رسد.


 وی در ادامه با بیان اینکه مرجع رسمی اعلام میزان قاچاق و واردات غیر رسمی، ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز کشور است، افزود: بر اساس گزارش این ستاد سالانه ۲.۵ تا ۲.۷ میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور وارد می شود.


نصرالهی تصریح کرد: در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای جلوگیری از قاچاق پوشاک در کشور صورت گرفته و این روند همچنان به قوت خود باقی است.


وی در  مصاحبه با رادیو اقتصاد از کاهش حقوق ورودی پوشاک به کشور خبر داد و گفت: افزایش حقوق گمرکی خود عامل گسترش واردات غیررسمی و قاچاق در جامعه است.


مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم افزود: خوشبختانه با کاهش حقوق ورودی گمرکی پوشاک از ۱۵۰ به ۵۵ درصد واردات رسمی در این حوزه نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر