19 شهريور 1396 - 12:59

جلسه اضطراری یارانه‌ای مجلس/ برداشت از تنخواه برای یارانه

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت برای تامین منابع یارانه نقدی، مجبور شده از منابع تنخواه برداشت کند.
کد خبر : ۷۴۶۵۰
یارانه

به گزارش ایبِنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به عدم تحقق درآمد هدفمندی یارانه‌ها طی ۵ ماه نخست سال ٩۶ افزود: در حال حاضر و برخلاف کسانی‌که ارقام غیرواقعی برای درآمد هدفمندی اعلام می کنند، این درآمدها تحقق نمی یابد و بخش بزرگی از شرکت های وابسته نفتی و گازی تامین کننده درآمد هدفمندی نتوانسته اند به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.


جعفرزاده ایمن آبادی از تشکیل جلسه اضطراری کمیسیون بودجه برای بررسی موضوع خبر داد و به خبرگزاری خانه ملت گفت: دولت برای اینکه در پرداخت یارانه ها سکته ای به وجود نیاید، مجبور شده از تنخواه و منابعی که در اختیار دارد ماهیانه درآمد هدفمندی را واریز کند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این اقدام دولت منطقی بود چرا که عدم پرداخت یارانه مشکلاتی برای کشور ایجاد می کرد و این مشکلات نامتجانس بود و در شان نظام نبود، لذا مقرر شده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات جلسه ای اضطراری برای هدفمندی یارانه‌ها برگزار کند، البته دولت می‌تواند با حذف گروه های هدف با درآمد بالا، کسری اعتبار خود را تا حدود زیادی برطرف کند، اما اینکه چرا این کار انجام نمی شود مشخص نیست.


وی ادامه داد: دولت مدعی است که ۳۳ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان از طریق هدفمندی یارانه ها درآمد دارد، اما اعضای کمیسیون بودجه معتقد هستند که درآمدهای هدفمندی زیر ۳۰ هزار میلیارد تومان است، البته باید عدد دولت را پذیرفت، اما همین عدد مطرح شده برای درآمد هدفمندی یارانه ها را شرکت‌های نفتی، گازی، پتروشیمی، آب و برق نتوانسته اند تامین کنند.


این نماینده مجلس یادآور شد: شرکت های پرداخت کننده هدفمندی یارانه ها اعلام می‌کنند که قابلیت تامین منابع را ندارند، چرا که هزینه‌های شرکت‌هایشان پرداخت نشده و موجباتی را فراهم کرده که سرمایه هایشان کاهش یافته و اعلام ورشکستگی ‌کنند و این موضوع سبب شده در بخش تعمیر، نگهداری و توسعه دچار مشکل شوند، لذا به شدت به این موضوع که هر چه درآمد کسب می‌کنند باید به بخش هدفمندی اختصاص دهند گله دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها