24 شهريور 1396 - 10:02

تمایل دلالان دلار به افزایش قیمت دلار

سرمایه گذاران و دلالان معاملات امروزی و فردایی دلار تمایل به افزایش قیمت دلار دارند.
کد خبر : ۷۴۸۷۹
پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا،  دلالان دلار جهت عدم اعلام قیمت دلار توسط صرافی های بانک ها هر تلاشی انجام می دهند که اعلام قیمت دلار همزمان با شروع معاملات با تاخیر صورت گیرد و یا قیمت دلار رو به پایین اعلام نکنند.
وی افزود: از آنجا که قیمت دلار بعد از پایان معاملات و اعلام تسویه معاملات فردایی شروع می شود معمولا دلالان تمایل به روند قیمت دلار به سمت بالا و افزایش آن دارند و اعلام کاهش قیمت دلار توسط بانک ها اثرات خوبی دارد و سبب می شود اقدامات دلالان و کسانی که به صورت باندی عمل می کنند و قصد دارند، کاهش و یا افزایش قیمت دلار را به نفع خودشان جهت دهند خنثی شود.
وی با بیان اینکه بانک ها باید همزمان با شروع معاملات نرخ تعیین شده بانک مرکزی را اعلام نمایند افزود:دلالان دلار پیش بینی کردند در صورتی که بانکها قیمت دلار را پایین اعلام نکنند با افزایش قیمت دلار روبرو خواهند شد و احتمالا قیمت دلار امروز به ٣٩٢٢٠ ریال و معاملات یک شنبه ای به ٣٩٣٧٠ ریال معامله و افزایش یابد.
خبرنگار ما با بیان این مطلب که معاملات امروزی و فردایی سبب شده روند بازار با سیاستهای بانک مرکزی هم خوانی نداشته باشد اظهارداشت: جهت کنترل این بازار نیاز به کنترل معامله گران و تزریق دلار و نیز کنترل متصدی های نرخ اعلام شده صرافی بانکها است.
وی یادآوری کرد: در معاملات روز چهارشنبه مشاهده شد صرافی بانک ملی آخرین قیمت دلار را در ساعت ١٤:٣٠ و ١٤:٣٢ دقیقه اعلام ولی صرافی بانک سینا با یک ساعت اختلاف در ساعت ١٥:٣٨ دقیقه قیمت اعلام شده توسط بانک مرکزی را در صفحه تلگرامی خود ثبت نمودند.
وی افزود:نباید اعلام قیمت های ارز و سکه وغیره که توسط بانک مرکزی مجوز آن صادر می شود توسط هر مرجع قانونی و دولتی که بانکها یکی از آنها بشمار میروند، سلیقه ای در هر ساعتی که تمایل داشته باشند اعلام قیمت کنند، بلکه باید همزمان و با آهنگ زنگ بانک مرکزی قیمت ها اعلام شود تا از سود جوبی برخی دلالان جلوگیری وسرمایه گذاران دچار دگرونی ذهنی نشوند.
لازم بذکر است که آخرین قیمت دلار اعلام شده توسط بانکهای مذکور برای صرافیها ٣٨٩٥٠ ریال و برای اشخاص ٣٩٠٠٠ ریال اعلام شده بود.


برچسب ها: دلار صرافی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر