25 شهريور 1396 - 12:51

رشد تقاضا با افزایش شیب نرخ برابری پوند در برابر دلار

بازار ارز در هفته های گذشته با رشد قیمت پوند نسبت به سایر ارز ها مواجه شده به نحوی که نرخ این ارز در شهریور ماه نسبت به سایر ارز ها با افزایش قیمت بیشتری همراه بوده است.
کد خبر : ۷۴۹۱۷
پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا، هر چند نرخ سه ارز اصلی دلار، یورو و پوند طی یک ماه گذشته رشد داشته اما شیب رشد قیمت پوند بیش از دو ارز دیگر بوده است. نرخ پوند در بازار آزاد در حالی از ابتدای شهریور ماه بیش از ۳۵۰ تومان افزایش یافته است که دلار آمریکا در همین بازه زمانی ۸۰ تومان و یورو ۱۹۰ تومان رشد قیمت داشته است.


همچنین نرخ برابری پوند در مقابل دلار که در یکم شهریور ماه ۱.۲۸ بوده اکنون به ۱.۳۵ رسیده که این امر افزایش ارزش پوند در مقابل دلار را نشان می‌دهد.


همگام با افزایش قیمت پوند در شهریور ماه بانک مرکزی نیز نرخ رسمی این ارز را افزایش داده است و نرخ تبادلی پوند در این ماه بیش از ۳۰۰ تومان رشد داشته است. این در حالی است که نرخ رسمی پوند امروز ۱۲۸ تومان افزایش یافت.





















































































































تاریخ نرخ پوند رسمی نرخ پوند آزاد تاریخ نرخ رسمی پوند نرخ پوند آزاد
۲۵ شهریور ۴۵۴۶۲ ۵۲۷۲ ۱۲ شهریور ۴۳۰۵۴ ۵۰۲۶
۲۴ شهریور ۴۴۱۷۸ ۵۲۰۰ ۱۱ شهریور ۴۳۰۵۴ ۵۰۱۲
۲۳ شهریور ۴۴۱۷۸ ۵۲۰۰ ۱۰ شهریور ۴۲۸۷۷ ۴۹۸۹
۲۲ شهریور ۴۴۴۷۷ ۵۲۲۳ ۹ شهریور ۴۲۸۷۷ ۴۹۸۹
۲۱ شهریور ۴۴۰۰۸ ۵۱۴۳ ۸ شهریور ۴۲۸۸۳ ۴۹۹۷
۲۰ شهریور ۴۳۹۶۸ ۵۱۴۰ ۷ شهریور ۴۲۸۹۹ ۴۹۹۲
۱۹ شهریور ۴۳۹۷۱ ۵۱۵۷ ۶ شهریور ۴۲۶۷۴ ۴۹۷۷
۱۸ شهریور ۴۳۴۹۲ ۵۰۸۴ ۵ شهریور ۴۲۶۲۰ ۴۹۶۹
۱۷ شهریور ۴۳۴۹۲ ۵۰۸۴ ۴ شهریور ۴۲۶۲۰ ۴۹۴۴
۱۶ شهریور ۴۳۴۹۲ ۵۰۸۴ ۳ شهریور ۴۲۲۷۹ ۴۹۱۴
۱۵ شهریور ۴۳۳۹۷ ۵۰۵۸ ۲ شهریور ۴۲۲۷۹ ۴۹۱۴
۱۴ شهریور ۴۳۰۱۶ ۵۰۳۱ ۱ شهریور ۴۲۳۷۲ ۴۹۱۸
۱۳ شهریور ۴۳۰۸۳ ۵۰۳۵

علیرضا کشاورزی کارشناس بازار ارز نیز در این باره با بیان اینکه بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را تغییر نداد اما با لحنی مثبت بیان کرده که نرخ بهره می‌تواند سریع‌تر از انتظارات افزایش یابد، گفت: تصمیم‌گیری نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس قبلا ۰.۲۵ درصد و انتظارات بازار نیز ۰.۲۵ درصد بوده ضمن اینکه بانک مرکزی این کشور نیز  نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد اعلام کرده که این ثبات به رشد ارزش پوند کمک کرده است.


وی ادامه داد: از طرفی دلار آمریکا تحت تأثیر داده‌های اقتصادی، شامل تورم، قیمت مصرف‌کننده و قیمت بنزین عملکردی ناهماهنگ داشت و با توجه به وقوع طوفان هاروی ارزش دلار در برابر پوند افت کرد.


همچنین رامین دلجوان از فعالان بازار ارز نیز درباره علت رشد قیمت پوند، اظهار داشت: نرخ برابری پوند نسبت به دلار افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای خرید پوند شده و نرخ پوند را افزایش داده است.


وی پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط فعلی روند رشد نرخ پوند ادامه یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر