31 شهريور 1396 - 11:00

لزوم ریشه یابی بی اعتمادی کشاورزان به بیمه محصولات

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران می گوید استفاده نکردن و اعتماد نداشتن کشاورزان به بیمه محصولات نیازمند ریشه یابی است.
کد خبر : ۷۵۱۵۰
مرکبات

کاوه زرگران در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره استفاده نکردن کشاورزان از بیمه محصولات گفت: این موضوع بیشتر ناشی از عدم اعتماد و اطمینان به شرکت های بیمه در زمان وقوع خسارت است و حتما باید ریشه یابی شود.


وی به خسارت سنگین سرمازدگی مرکبات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیشتر باغدارانی که سال گذشته محصول مرکبات آنها دچار سرمازدگی شده بود، فاقد بیمه بودند.


عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: کشاورزان و باغداران نسبت به حق بیمه پرداختی و همچنین دریافت خسارت در صورت وقوع هر حادثه ای بی اعتماد هستند؛ این در حالی است که در زمان وقوع خسارت، بیمه می تواند نقش محوری خود را برای جبران خسارت ایفا کند.


زرگران با اشاره به اقدام دولت در پرداخت بخشی از خسارت های وارد شده به باغ های مرکبات در سال گذشته ،گفت: بهتر است دولت اقداماتی را برای تشویق و ترغیب کشاورزان به استفاده از بیمه انجام دهد و همزمان قوانین حمایتی در این رابطه با اصلاح کند.


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران پیشنهاد داد از آنجایی که دولت در زمان وقوع خسارت های سنگین ناچار است نقش حمایتی از کشاورزان را برعهده بگیرد، تمامی کشاورزان را مکلف به داشتن بیمه نامه کرده یا برنامه های تشویقی در این زمینه در دستور کار قرار دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر