31 شهريور 1396 - 10:36

چین سریع ترین قطار دنیا را بر روی ریل قرار داد

چین قطار سریع السیری را طراحی کرده که قادر به پیمایش ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است که از آن بعنوان سریع ترین ترن موجود در جهان یاد می شود.
کد خبر : ۷۵۱۸۸
قطار چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، چین قطار سریع السیر جدید مسافربری را در مسیر شانگهای-پکن بر روی ریل قرار داد که قادر به پیمایش ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.


در همین حال این قطار جدید عنوان سریع ترین «ترن» جهان را به خود اختصاص داده است؛ البته پیش از این یکبار دیگر در ۶ سال پیش خط آهن پکن-شانگهای با ۳۰۰ کیلومتر سرعت، عنوان سریع ترین قطار دنیا را از آن خود کرده بود.


بر همین اساس، نام این قطار «فوکسینگ» یا به زبان چینی «طراوت بخشی» است و دارای امکاناتی از قبیل «وای فای» رایگان، پورت «یو اس بی» و پریز برق است.


به گفته مقامات چینی انتظار می رود که سالانه در حدود یکصد میلیون مسافر از مسیر پکن به جنوب چین که قطب اقتصادی این کشور محسوب می شود با این قطار جابجا شوند.


بر پایه این گزارش، «فوکسینگ» مسیر یکهزار و ۲۰۰ کیلومتری پکن-شانگهای را ظرف مدت ۴ ساعت و نیم طی می کند؛ این در حالی است که نسل قدیمی قطار تندرو این مسیر، زمانی را در حدود ۶ ساعت برای پیمایش آن صرف می کرد.


همچنین چین پیش از این برخی از قطارهای سریع السیر خود را به اندونزی، روسیه، ایران و هند فروخته است و «فوکسینگ» به دلیل قابلیت استفاده در اقلیم های سخت توانایی رقابت بیشتر در بازارهای جهانی را برخوردار است.


برچسب ها: چین قطار پکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر