10 مهر 1396 - 18:40

افتتاح نمایندگی اتاق تهران برای جذب سرمایه گذاران خارجی در لندن

دفتر نمایندگی اتاق تهران در لندن در حضور مسعود خوانساری و رئیس اتاق انگلیس و ایران افتتاح و آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۷۵۵۷۰
ارز

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران،   مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران در ابتدای این مراسم گفت: خوشبختانه پس از توافق هسته ای زمینه ها برای همکاری مشترک مهیا شده است. طی یکسال گذشته اتاق تهران میزبان ٦٠ هیات خارجی بوده است. گزارش کمیسیون مشترک اروپا هم نشان می دهد که در شش ماهه ابتدای امسال حجم تجارت میان ایران و اروپا افزایش یافته است. اما باید تاکید کرد که روابط بیش از این هم می تواند افزایش یابد و دست آوردها به اندازه پیش بینی ها نبوده است.
خوانساری ادامه داد: متاسفانه دو نگرانی وجود دارد. اول سیاست های امریکاست که بعد از حضور ترامپ بیشتر هم شده است. موضوع دیگر  اثرات باقی مانده  از سیاست های مخرب گذشته است. اما بعد  از حضور آقای روحانی  وضعیت  به صورت چشم گیری بهتر شده و قرار دادهای همکاری خوبی با شرکت های خارجی هم بسته شده است.
 خوانساری افزود: اتاق تهران تلاش کرده که ضمن افزایش رفتار  مطالبه گرانه خود از دولت، تمرکز خود را روی موضوع جذب سرمایه های خارجی قرار دهد.
وی ادامه داد: مشکلاتی در مورد موضوعات بیمه  ای و مالیاتی هم وجود داشت که تا اندازه ای با پیگیری های اتاق این مشکلات تعدیل شد. همچنین مرکز داوری هم در اتاق تهران راه اندازی شده است. ضمن اینکه مرکز جذب سرمایه های خارجی  در اتاق تهران شروع به کار  کرده است.
 خوانساری گفت: در این مرکز دو اقدام صورت گرفت که یکی بررسی مجدد قانون سرمایه گذاری  خارجی  و دیگری معرفی پتانسیل های  ایران  به کشورهای دیگر بود.
وی ادامه داد: یک  مشکل ما موضوع رتبه ایران در شاخص کسب و کار و آزادی اقتصادی است که اصلا  رتبه خوبی نیست. اما اتاق با دعوت  از مراکز صاحب نام  و معتبر رتبه بندی مثل موسسه فریزر تلاش کرده که پایش دقیقی از فضای کسب و کار  کشور ارائه دهد. همچنین به جهت  تحریم ها  شرکتهای معتبر حسابرسی در ایران حضور نداشتن  ولی اتاق با دعوت  از برخی از این موسسات   مانند PWc سعی کرده تا بازهم آنها را به اقتصاد ایران بیاورد.
خوانساری بیان داشت: تاکنون با تعداد زیادی از بیمه های دنیا  ارتباط گرفته ایم و امیدواریم با حضور آنها فضای اطمینان بخش بیشتری برای جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد شود.
 خوانساری به موضوع جذب خط های اعتباری نیز اشاره کرد وآن را  گامی برای  حرکت در این مسیر  دانست.
وی گفت:اتاق تهران امیدوار است از طریق توسعه روابط بین المللی خود بتواند به تحقق هدف جذب سرمایه های خارجی بیشتر برای کمک به توسعه کشور کمک کند.
رئیس اتاق تهران بیان داشت: چنین اقداماتی می تواند کمک کند تا طرف خارجی دسترسی مناسبی به اطلاعات در مورد زمینه های همکاری مشترک داشته باشد. همچنین یکی از اقدامات اساسی ما می تواند این باشد که ذهن سرمایه گذاران خارجی را بیش از گذشته با پتانسیل های کار در ایران آشنا کنیم.


 همچنین صبح امروز و همزمان با افتتاح این دفتر یادداشت تفاهم همکاری  بین دفتر شرکت پتروشیمی ایران، اتاق بازرگانی انگلیس -ایران  واتاق بازرگانی تهران و مرکز جذب سرمایه گذاری اتاق تهران منعقد شد.


 پس از امضای این تفاهم نامه مهدی شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران به بیان دیدگاههای خود پرداخت.
 همچنین در این مراسم لرد لامونت رئیس اتاق ایران و انگلیس به سخنرانی پرداخت و به ضرورت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد.
پس از او سرریچارد دالتون نیز طی سخنرانی به همین موضوعات اشاره کرد.


فریال مستوفی رئیس مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق تهران نیز با اشاره به پتانسیل های اقتصادی ایران خواهان اقدامات مشترک و هدفمند هر دو طرف برای همکاری های بیشتر شد.
به باور مستوفی در صورت طی کردن فرآیندهای مورد نیاز برای معرفی اقتصاد ایران، امکان همکاری های بیشتر مهیا خواهد شد.
 در ادامه این مراسم مشایخی مدیر عامل شرکت پتروشیمی لندن هم به بیان دیدگاه های خود پرداخت.
وی صحبت‌هایش را با معرفی شرکت پی‌سی‌سی شروع کرد و توضیحاتی درباره مأموریت و وظایف این شرکت ارائه کرد. شرکت پی‌سی‌سی همانطور که از نامش مشخص است، شرکت بازرگانی پتروشیمی است که در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده‌است. به گفته مدیر این شرکت، پی‌سی‌سی به عنوان یک بازوی تجاری با تمامی مجموعه‌های پتروشیمی در ایران همکاری می‌کند. فعالیت این شرکت از نوامبر ۲۰۰۹ آغاز شده و در بخش‌های مختلف تجاری پتروشیمی نظیر تولید محصولات پتروشیمی برای بازارهای داخلی و بین‌المللی بوده‌است. این شرکت فعالیت‌هایش را هم‌سو با خصوصی‌سازی در ایران پیش برده‌است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر