در بازار معاملات جهانی رخ داد؛

افزایش شاخص بورس آسیا و دلار/ طلا و یورو کم فروغ شد

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه‌شنبه به دلیل آمار مثبت اقتصادی آمریکا با افزایش روبرو شد؛ اما ارزش یورو و طلا کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۷۵۵۷۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه به دلیل روند افزایشی بورس وال استریت آمریکا و همچنین انتشار آمار رشد مثبت اقتصادی ایالات متحده با جهش روبرو شد.


در همین حال انتظار می رود بورس کشورهای اروپایی هم با افزایش شروع بکار کنند و برآورد می شود شاخص «یورواستاکس» ۳ دهم درصد و «فوتسی لندن» هم یک دهم درصد رشد پیدا کند.


همچنین میانگین افزایش شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۴ دهم درصد است؛ ضمن اینکه بورس «نیکی» ژاپن هم ۱.۱ درصد بالا آمد.


بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ هم ۱.۹ درصد بالا آمد؛ اما بورس استرالیا ۵ دهم درصد کاهش پیدا کرد.  


در بازار ارز جهانی هم شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۳ دهم درصد افزایش به ۹۳.۸۳۹ واحد رسید؛ این در حالی است که هر یورو با ۲ دهم درصد کاهش به ۱.۱۷۰۹ دلار رسید و همچنان تحولات سیاسی اسپانیا ارزش یورو را تحت الشعاع خود قرار داده است. همچنین هر دلار با رسیدن به ۱۱۳.۱۱ ین با رشد ۳ دهم درصدی در برابر پول ژاپن روبرو شد.


بر پایه این گزارش، قیمت هر اونس طلای منطقه ای با یک دهم درصد کاهش به یکهزار و ۲۷۰ دلار و ۶ سنت رسید که علت اصلی آن به افزایش ارزش دلار بر می‌گردد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر