چینی ها زیر ذره بین عدالت/ مجازات۱.۳۴ میلیون نفر به جرم اختلاس

کمیته ضد اختلاس چین اعلام کرد، در حدود ۱.۳۴ میلیون نفر در این کشور به دلیل ارتکاب اختلاس از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد مجازات شده اند.
کد خبر : ۷۵۸۶۶
اختلاس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، کمیته ضد اختلاس چین اعلام کرد، از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد در حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از مقامات رسمی چین که از سمت پایینی برخوردار بودند به دلیل اختلاس مجازات شده اند.


در همین حال «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از زمان شروع بکار خود کمپین ضد اختلاس را در چین با هدف قرار دادن «ببرها و مگس ها» یعنی مقامات رسمی بالا دست و پایین دست به راه انداخت و در طول ۵ سال دوره تصدی خود، مبارزه با اختلاس را در اولویت کارهایش قرار داده است.


البته اقدامات رئیس جمهور چین منجر به استحکام قدرت و ارتقاء جایگاه سیاسی او شده است.


همچنین کمیته مرکزی بازرسی مقررات چین اعلام کرد از میان افراد مجازات شده به دلیل ارتکاب اختلاس، ۶۴۸ هزار نفر آنها در زمره مقامات سطح روستایی و بیشتر جرائم هم مرتبط با فساد در مقایس کوچک بوده است.


البته در راستای مبارزه با اختلاس، چندین نفر با سمت بالای دولتی هم دستگیر شده اند؛ این درحالی است که در ماه اوت یعنی دو ماه پیش، رئیس کمیته ضد اختلاس وزارت دارایی چین به دلیل یک پرونده مشکوک به اختلاس، خودش هم مورد بازجویی قرار گرفت.


از سویی دیگر در ماه گذشته میلادی هم یک افسر ارشد نظامی چین که در مسند کمیسیون مرکزی نظامی چین قرار گرفت، توسط رئیس جمهور این کشور به دلیل تخلفات مرتبط با فساد مالی بازداشت شد.


بر پایه این گزارش کمیته مرکزی بازرسی مقررات چین اعلام کرد، تا ماه اوت ۱۵۵ هزار دفتر در بخش مناطق روستایی این کشور به مکانیزم های نظارتی فساد مالی مجهز شده اند که در مجموع نزدیک به ۹۵ درصد آنها را تشکیل می دهد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر