07 آبان 1396 - 10:55

دلایل احتمالی آتش سوزی پالایشگاه تهران

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس اشکالات فنی و خطای انسانی را از جمله عوامل احتمالی اصلی حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران در روز جمعه برشمرد.
کد خبر : ۷۶۸۰۳
پالایشگاه تهران

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا تابش ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران و درگذشت چند تن از کارکنان آن گفت: تکرار آتش سوزی ها در کشور آن هم با فاصله زمانی کوتاه، نشانه اشکالات ساختاری و ضعف های مدیریتی است، که در سطوح کلان و حاکمیت باید مرتفع شود.


وی افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده در بروز این حادثه اشکالات فنی و خطای انسانی محتمل است که باید جامع تر بررسی شود. نماینده مردم اردکان در مجلس مدیریت پالایشگاه را با توجه به تعلق ۹۰ درصدی سهام آن به سهام عدالت و در عین حال حق وزارت نفت برای تعیین‌ مدیر را به نوعی دچار تزلزل دانست.


تابش نقش پالایشگاه تهران در تولید محصولات استراتژیک و افزایش کیفیت فرآورده ها و کاهش آلاینده های زیست محیطی را ستود و ادامه داد: امیدوارم این پالایشگاه همچون گذشته بتواند در تولید محصولات کیفی، نقش خویش را ایفا کند.


رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور معاون وزیر کار در این بازدید، یادآور شد: معاون وزیر کار اظهار داشت که در بازرسی های انجام شده طی‌ سال های اخیر، این پالایشگاه کمترین حادثه و سانحه را شاهد بوده است و از روز وقوع این حادثه نیز بازرسان وزارت کار در پالایشگاه مستقر هستند و گزارش ابعاد حادثه را تهیه می کنند.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اسماعیل نجار رییس ستاد حوادث غیرمترقبه نیز عنوان کرد که به محض اعلام وقوع حادثه، کلیه واحدهای آتش نشانی شهرهای مجاور به پالایشگاه اعزام شدند، اما چون دایره حریق محدود بود زود اطفاء شده بود.


نجار خواستار تامین تجهیزات مدرن توسط وزارت نفت برای مقابله با حوادث درون سازمانی و ملی شد. وی ادامه داد:نجار همچنین خواستار تامین تجهیزات مدرن توسط وزارت نفت برای مقابله با حوادث درون سازمانی و ملی شد.


تابش اظهارداشت: شجاع الدین بازرگانی معاون وزیر نفت نیز ابراز داشت که بعد از وقوع این حادثه بخش ایمنی و سلامت وزارت نفت در پالایشگاه مستقر شده و گزارش دقیقی از علت بروز حادثه را ارائه می دهد.


وی افزود: معاون وزیر نفت پیشنهاد کرد که کمیسیون های ذیربط مجلس در قالب یک هیات به بررسی ابعاد قضیه بپردازند تا نتایج کار مطلوب تر و جامع تر باشد. رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مدیرعامل و مسئولان فنی پالایشگاه نیز به تشریح ابعاد حادثه پرداختند و به ابهامات و سوالات حاضرین پاسخ گفتند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر