08 آبان 1396 - 19:28
سیف مطرح کرد؛

حرکت بانک‌ها به سمت وام‌های خُرد/حسابداری جداگانه برای قرض‌الحسنه

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه حرکت بانک‌ها به سمت اعطای وام به مصرف‌کنندگان خُرد است، گفت: اختصاص منابع قرض‌الحسنه برای مصارف قرض‌الحسنه الزامی است.
کد خبر : ۷۶۸۸۵
سیف همایش

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ولی اله سیف در مراسم تقدیر از بانک های عامل در طرح ضربتی وام ازدواج که با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهوری و مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، اظهارداشت: سنت اعطای وام قرض الحسنه از برکات قانون بانکداری بدون ربا است که استمرار این سنت ها سال پُر برکتی را در پی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه نوع برخورد بانک‌ها و اطلاع‌رسانی مثبت موجب رشد علاقه‌مندی مردم برای قرار دادن سپرده‌ها در حساب قرض‌الحسنه می‌شود، افزود: مردم باید بدانند که با افتتاح حساب قرض الحسنه به نظام بانکی این فرصت را می‌دهند که از این منابع در کارهای اینچنینی مانند اعطای وام ازدواج اقدام کنند.


سیف تاکید کرد: اعتقاد ما این است که منابع سرفصل قرض الحسنه برای مردم است و باید به نیازمندان اختصاص یابد و در طرح هایی مانند طرح ضربتی اعطای وام ازدواج اقبال مردم به سپرده‌گذاری قرض الحسنه بیشتر می‌شود.


رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی از شبهات مطرح در گذشته این بود که بین منابع قرض الحسنه و سپرده سرمایه گذاری بانک ها اختلاف ایجاد شود و منابع قرض الحسنه در امور سپرده سرمایه گذاری مصرف شود.


وی ادامه داد: بانک مرکزی ابلاغ کرد که منابع قرض الحسنه فقط برای مصارف قرض الحسنه اختصاص یابد و حسابداری جداگانه برای قرض الحسنه صورت گیرد که به صورت جدی آن را کنترل می‌کنیم.


سیف با بیان اینکه خدمات بانک ها به جامعه در کشور ما مبهم است و تسهیلات به واحدهای بزرگ تولیدی اعطا می‌شود، گفت: این رویه در دنیا عوض شده و تسهیلات بانک‌ها به مصرف‌کننده خُرد تعلق می گیرد و با خرید کالا از فروشندگان تسهیلات به تولید کننده منتقل می شود.


رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: دستورالعمل هایی در این رابطه داده‌ایم تا بخش عمده‌ای از تسهیلات نظام بانکی این نوع باشد و مردم آن را لمس کنند و تولید کنندگان موفق تر نیز بتوانند به نسبت از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شوند.


به گفته سیف، بخشنامه‌های کارت اعتباری از ۲۰ تا ۵۰ تومان و صدور کارت اعتباری به پشتوانه مبالغ یارانه در این زمینه صادر شده که می‌تواند گشایشی در زندگی مردم ایجاد کند.


در پایان این مراسم از مدیران عامل بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، کشاورزی، سپه، مسکن، رفاه کارگران، توسعه تعاون، مهر ایران و پارسیان تقدیر شد.


برچسب ها: سیف بانک مرکزی
ارسال‌ نظر
بهبود علی اشرفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
۰
با سلام و احترام
این برنامه خوب است بنده نزدیک به چهار سال است اقدام احداث مدرسه غیر دولتی کرده ام امسال به علت نداشتن وام دوباره برای سال دیگر ماند تقاضا دارم وامی برای بنده بدین تا تمام کنم اشرفی از تبریز
فیلم و پخش زنده
بیشتر