حضور تیمی از دادستانی برای بررسی حادثه پالایشگاه تهران

رییس کمیسیون انرژی مجلس، از حضور تیمی از دادستانی برای بررسی حادثه پالایشگاه تهران در محل پالایشگاه خبر داد.
کد خبر : ۷۶۹۰۷
پالایشگاه تهران

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، فریدون حسنوند در تشریح نشست کمیسیون انرژی مجلس با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و مدیرعامل پالایشگاه تهران، گفت: کمیسیون انرژی حدود ۲ ماه قبل بازدید میدانی از وضعیت پالایشگاه نفت تهران داشت و روزی که این اتفاق رخ داد به سرعت اعضای کمیسیون انرژی در جریان حادثه قرار گرفته و پیگیری های لازم را انجام دادند، که روز گذشته نیز یک گروه به محل حادثه اعزام شد.


در حادثه آتش سوزی جمعه شب پالایشگاه تهران متاسفانه ۷ نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. نایب رییس کمیسیون، سخنگوی کمیسیون و رئیس کمیته نفت از جمله حضور یافتگان در محل بودند و موضوع را از نظر ابعاد فنی و کارشناسی مورد بررسی قرار دادند.


رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: معاون پالایش و پخش وزارت نفت و مدیر پالایشگاه نفت تهران در کمیسیون حضور یافتند و اعضای کمیسیون مشاهدات و مستندات روز گذشته خود را بیان کردند و برخی سوالات و ابهامات که درباره این حادثه وجود داشت در جلسه امروز بحث و پاسخ های مسئولان در ارتباط با این حادثه ارائه شد.


حسنوند ادامه داد: مقرر شد که گزارش ظرف چند روز آینده توسط کمیسیون انرژی آماده شود و نظرات وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش به صورت مکتوب اخذ شود و اسناد و مدارک و مشاهدات در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا بتوان یک گزارش جامع و کارشناسی در خصوص این حادثه ارائه کرد و اگر عوامل مدیریتی و خطای انسانی صورت گرفته در گزارش بدون پیش داوری ذکر شود.


وی یادآور شد: ضمن اینکه نظر نمایندگان کمیسیون انرژی کارشناسی است اما متفق القول نظرشان این بوده که اگر خطای مدیریتی و انسانی بوده حتما باید مرجع قضایی با این موضوع برخورد کند.


رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: براساس اطلاعات دریافتی دیروز و امروز از سوی تیم دادستانی افرادی در محل حادثه حضور دارند که از منظر خود گزارشی در این باره تهیه می کنند، اما گزارش کمیسیون انرژی درباره پالایشگاه تهران به صحن علنی ارسال و قرائت می شود و براساس آیین نامه داخلی مجلس در صورت وجود قصور به دستگاه قضایی ارسال می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر