15 آبان 1396 - 12:10
طی ۶ ماه اول سال؛

هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال ضمانتنامه صادر شد

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: مجموع ضمانتنامه‌های صادره و تمدیدی در ۶ ماه نخست امسال ۱۸۲ فقره به ارزش هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۷۷۲۱۰
 صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک

به گزارش ایبِنا، ضمانت نامه‌های صادر شده در ۶ ماهه نخست سال ۹۵، ۹۷ فقره به ارزش حدود ۳۹۳ میلیارد ریال بود که این میزان در ۶ ماهه سال ۹۶ با رشد ۱۸ درصدی تعداد و ۱۱۹ درصدی مبلغ، به ۱۱۴ فقره به ارزش ۸۶۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.


همچنین ضمانت نامه‌های تمدیدی در شش ماهه نخست ۹۶ با ۳۱ درصد رشد تعداد و ۶۸ درصد رشد مبلغ، از ۵۲ فقره به ارزش ۲۲۸ میلیارد ریال به ۶۸ فقره به ارزش ۳۸۲ میلیارد ریال ارتقا یافته است.


گفتنی است مجموع ضمانت نامه‌های صادره و تمدیدی در سال ۹۶، با رشد تعداد ۲۲ درصدی و رشد مبلغ ۱۰۰ درصدی از ۱۴۹ فقره به ارزش ۶۲۱ میلیارد ریال به ۱۸۲ فقره به ارزش یک هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ رشد داشته اند.


صدور یک هزار و ۵۸ ضمانت نامه  از تا شهریور ۹۶


همچنین یک هزار و ۵۸  ضمانت نامه به ارزش ۵ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال  از ابتدای تاسیس تا پایان شهریور ماه سال   ۹۶صادر شده که این تعداد در سال ۹۳، ۵۷ فقره به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال، در سال ۹۴، ۲۵۲ فقره به ارزش ۹۸۳ میلیارد ریال و در سال ۹۵، ۲۳۳ فقره  به ارزش یک هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال بوده است.


افزون بر این ضمانت نامه های  تمدید شده از ابتدای تاسیس تا پایان شهریور ماه سال ۹۶، ۴۰۹ فقره به ارزش   ۲هزار و  ۳۲۲  میلیارد ریال بوده و در مجموع ۷ هزار و ۴۴۰  ضمانت نامه  در این مدت صادر و تمدید شده است.


گفتنی است، تعداد ضمانت‌های تمدید شده در سال های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب :۱۷ فقره به ارزش ۸۸ میلیارد ریال در سال ۹۳،   ۲۵ فقره به ارزش ۱۱۷ میلیارد ریال در سال ۹۴ و ۱۱۷فقره به مبلغ ۵۵۷ میلیارد ریال در سال ۹۵ بوده است.


در این زمان ۴۸ فقره سرمایه در گردش به ارزش ۳۵۶ میلیارد ریال با نسبت ۴۱ درصدی تعداد به مجموع و ۴۰ درصدی مبلغ به کل  صادر شده است. همچنین مجموع ضمانت نامه‌ها اعم از سرمایه در گردش، ایجادی، توسعه ای، حسن انجام تعهدات، اعتبار خریدار، مناقصه و پیش پرداخت ۱۱۶ فقره به ارزش ۸۹۰ میلیارد ریال است.


صدور ۱۱۶ ضمانت نامه در ۳۰ استان


در مجموع ۱۱۶ ضمانت نامه در ۳۰ استان کشور به ارزش حدود ۸۹۰ میلیارد ریال در شش ماهه نخست سال ۹۶ صادر شده است که این میزان با رشد ۱۲۶ درصدی مبلغ به نسبت مدت مشابه سال قبل خود همراه بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر