افزایش بازدهی شاخص فرابورس در هفته سوم آبان

در معاملات هفته منتهی به ۱۹ آبان ماه فرابورس، شاخص و حجم مبادلات با رشد و ارزش مبادلات با کاهش همراه بود.
کد خبر : ۷۷۳۹۰
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل فرابورس که در روزهای نخست هفته سوم آبان ماه روند کاهشی را طی کرده بود، در آخرین روز معاملاتی با ۹ واحد افزایش در ارتفاع ۹۷۷ واحدی قرار گرفت تا بدین ترتیب آیفکس به ترتیب بازدهی ۳.۶ و ۱۱.۶ واحدی را از ابتدای ماه و سال جاری به ثبت برساند.


همچنین در ۵ روز مبادلاتی، یک هزار و ۳۴۵ میلیون ورقه بهادار در ۲۰۶ نوبت داد و ستدی میان فعالان بازار دست به دست شد که ارزش این مبادلات به رقم ۸ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریالی رسید.


حجم کل مبادلات


در پی این داد و ستدها در حالی حجم کل مبادلات در مقایسه به هفته گذشته ۸ درصد افزایش یافت که ارزش معاملات فرابورس با کاهش ۴ درصدی روبرو شد. از سویی دیگر، ارزش مبادلات بازارهای اول و دوم به یک هزار و ۲۳۳ میلیارد رسید که این رقم ناشی از نقل‌ و انتقال ۵۳۰ میلیون سهم در ۷۹ هزار نوبت معاملاتی در این دو بازار بود.


تابلوهای «الف»، «ب» و «ج» بازار پایه نیز در هفته سوم آبان‌ماه میزبان جابجایی ۷۶۱ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال بودند که این ارقام نشان‌ دهنده رشد ۳۱ درصدی حجم و افزایش ۹ درصدی ارزش مبادلاتی این بازار نسبت هفته دوم آبان‌ماه است.


بازار ابزارهای نوین مالی و صندوق ها


در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس نیز اوراق بدهی با بیشترین استقبال از سوی معامله‌گران روبرو شد به گونه‌ای که نقل‌ و انتقال این اوراق میان معامله‌گران به داد و ستد ۵ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال انجامید.


همچنین آمارها نشان می دهد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن، جایگاه‌های دوم و سوم را به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار ابزارهای نوین مالی به دست آوردند. بدین ترتیب ۴۸ میلیون ورقه ETF به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال و ۳۴ هزار ورقه تسه به ارزش ۲۵۹ میلیارد ریال در طول هفته جاری خرید و فروش شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر