21 آبان 1396 - 12:07

میز ملی کارآفرینی در اتاق ایران ایجاد می‌شود

میز ملی کارآفرینی با هدف تجمیع اطلاعات کارآفرینی و فضای کسب‌وکار، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و جلوگیری از کارهای بخشی و موازی‌کاری در اتاق بازرگانی ایران ایجاد می‌شود.
کد خبر : ۷۷۴۸۶
اتاق بازرگانی ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از اتاق ایران، نایب‌رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران در تازه‌ترین نشست این کمیسیون گفت: بر اساس اولویت‌های جدید تعیین شده برای کمیسیون، میز ملی کارآفرینی در اتاق ایران با حضور همه متولیان حوزه کارآفرینی کشور ایجاد می‌شود.


سهیلا جلودارزاده گفت: میز ملی کارآفرینی با هدف تجمیع اطلاعات کارآفرینی و فضای کسب‌وکار کشور، هم‌افزایی توانایی‌ها و ظرفیت‌ها و جلوگیری از کارهای بخشی و موازی‌کاری ایجاد می‌شود و سعی می‌کند با ایجاد شورای مشورتی  و انجام امور پژوهشی و مشورتی شرایط کارآفرینی را در کشور بهبود بخشد.


وی گفت: باید راجع به میز ملی کارآفرینی و اشتغال‌زایی مطالعاتی انجام دهیم و این طرح را اجرایی کنیم تا بتوانیم مقداری وضعیت به‌هم‌ریخته و نابسامان کسب‌وکار در کشور را بهبود بخشیم.


جلودار زاده همچنین با تأکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها افزود: باید نقش و حضور مردم و بخش خصوصی را در تصمیم‌سازی‌های کشور به‌ویژه در بخش اقتصادی بالا ببریم تا بتوانیم روی سیاست‌گذاری‌ها اثرگذار باشیم.


نایب‌رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران همچنین با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار گفت: بخشی از مطالعات ما باید بر روی نهادهای مدیریت کننده فضای کسب‌وکار متمرکز شود؛ مانند وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی، صداوسیما و شهرداری‌ها.


به گفته این نماینده مجلس، قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار وظایفی بر عهده این نهادها و سازمان‌ها گذاشته اما آن‌ها وظایف خود را به‌خوبی انجام نداده‌اند.


این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران همچنین بر لزوم ارتباط مطلوب و کاربردی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از یک سو و دانشگاه‌ها از سوی دیگر تأکید کرد و گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه مطلوب نیست و باید به دنبال تعریف روابط مطلوب میان دانشگاه و صنعت باشیم.


نایب‌رئیس کمیسیون جوانان اتاق ایران همچنین بر لزوم شناخت هر چه بیشتر بازار داخلی و خارجی و شناخت ظرفیت‌ها تأکید کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر