بانک مرکزی انگلیس ۲۴ درصد به زنان کمتر از مردان پرداخت می‌کند

بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد، علاوه بر تبعیض جنسیتی در بانک انگلیس، اختلاف پرداختی ها بین زنان و مردان ۲۴ درصد است.
کد خبر : ۷۸۰۶۲
بانک انگلیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسکای نیوز، متوسط حقوق زنان در بانک مرکزی انگلیس در مقایسه با مردها ۲۴ درصد کمتر است؛ این در حالی است که چندی پیش آمارها حاکی از آن بودند که نابرابری پرداخت در دستمزدها در میان تمامی کارمندان زن در سرتاسر بریتانیا ۹.۱ درصد کمتر از مردها است.


«مارک کارنی» رییس بانک انگلیس گفت: در بانک مرکزی انگلیس مردها و زنان برای مشاغل یکسان به یک نسبت دریافت می کنند؛ اما اختلاف دستمزدها به دلیل عدم تناسب در تقسیم پُست های مهم در این بانک است که سهم مردان به طرز قابل توجهی بیشتر از زنان است.


وی در ادامه گفت: ایجاد تعدیل در تقسیم پُست ها در سطوح بالا در بانک انگلیس و از بین بردن نابرابری جنسیت در مشاغل زمان بر خواهد بود؛ اما این مسئله به کاهش شکاف پرداختی ها در این بانک کمک خواهد کرد.


بر همین اساس، اختلاف پرداختی ها به زنان در بانک انگلیس در سال گذشته میلادی ۲۶.۴ درصد گزارش شده است. در حال حاضر فقط ۳۰ درصد از پُست های مهم در بانک مرکزی انگلیس به زنان تعلق دارد و قرار است که این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۵ درصد افزایش پیدا کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر