پیشروی شاخص بورس ادامه دارد

معاملات دومین روز تالار شیشه ای در هفته جاری در حالی به پایان رسید که شاخص بورس با رشد ۱۸۵ واحدی به پیشروی خود در کانال ۹۰ هزار واحد ادامه داد.
کد خبر : ۷۸۲۰۴
بورس

به گزارش ایبِنا، بعد از سقف شکنی نماگر اصلی بورس در فتح کانال ۹۰ هزار واحد که در اولین روز هفته جاری شکل گرفت، این متغییر در روز جاری نیز با ۱۸۵ واحد رشد از نیمه های محدوده ۹۰ هزار و ۵۰۰ واحد هم عبور کرد و در پایان داد و ستدها به ۹۰ هزار و ۶۵۵ واحد دست پیدا کرد.


این گزارش می افزاید، روز جاری به جز شاخص کل «هم وزن» که با کاهش ۲۳ درصدی به ۱۷ هزار و ۶۳۲ واحد و شاخص قیمت «هم وزن» که با افت ۱۷ واحدی به ۱۳ هزار و ۳۰۱ واحد رسید سایر شاخص ها بازارهای معاملاتی با رشد مواجه شدند.


شاخص های منتخب


بر اساس اطلاعات معاملات امروز، شاخص کل با ۱۸۵ واحد افزایش به ۹۰ هزار و ۶۵۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۹ واحد رشد به ۲۹ هزار و ۶۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۹۵ واحد صعود به ۹۷ هزار و ۹۹۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۶ واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۲۴۵ واحد، شاخص بازار دوم با ۳۱۸ واحد افزایش به ۱۹۳ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.


تاثیر منفی و مثبت نمادها


افزون بر این، شرکت هایی که امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند شامل چهار نماد «فملی با ۱۲۴ واحد، ومعادن با ۵۷ واحد، تاپیکو با ۴۶ واحد و فولاد با ۴۱ واحد» و شرکت هایی که بیشترین تاثیر منفی را بر این متغییر تحمیل کردند شامل نمادهای «شبندر با (۴۲) واحد، شتران با (۴۰) واحد و تاپیکو با (۳۸) واحد» می شود.


شاخص های صنایع


در مقابل شاخص های صنایع نیز روز جاری با نوسان همراه شدند به گونه ای که چهار شاخص «محصولات چوبی با ۱۷۹۵ واحد معادل ۳.۸۳ درصد به ۴۸ هزار و ۶۰۹ واحد، زراعت با ۱۵۶ واحد معادل ۲.۴۱ درصد به ۶ هزار و ۶۵۳ واحد، فلزات اساسی با ۷۹۰ واحد معادل ۱.۵۳ درصد به ۵۲ هزار و ۴۳۷ واحد و انتشار و چاپ با ۲۶۷۲ واحد معادل ۱.۴۱ درصد به ۱۹۱ هزار و ۶۵۵ واحد با افزایش روبرو شدند و سه شاخص «ذغال سنگ با (۱۳) واحد معادل (۱.۰۶) درصد به یک هزار و ۳۰۳ واحد، فرآرده نفتی با (۴۸۲۵) واحد معادل (۱.۴۷) درصد به ۳۲۳ هزار و ۳۲۰ واحد و محصولات کاغذ با (۴۳۸) واحد معادل (۳.۳۲) درصد به ۱۲ هزار و ۷۷۵ واحد کاهش و افت را تجربه کردند.


بیشترین افزایش قیمت


این گزارش اضافه می کند که در فرایند داد و ستدهای امروز بازارسهام هفت نماد «کلوند، فایرا، وتوصا، خبهمن، قصفها، ومعادن و بالبر» با افزایش چهار درصدی قیمت سهم، سهامداران خود را در تالار شیشه ای به سود و بازدهی خوبی رساندند.


بیشترین کاهش قیمت


در سویی دیگر تابلوهای آماری خرید و فروش سهام روز جاری مشخص کرد که نمادهای «قنقش، سغرب، خکمک، کدما، خشرق، کترام و خریخت» با کاهش قیمت بین ۴.۲۱ تا ۴.۸۹ درصد روز تلخی را برای معامله گران در تالار رقم زدند.


به این ترتیب در دومین روز معاملات بورس در حالی به پایان رسید که در ۷۰ هزار و ۸۳۷ دفعه، یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون سهم به ارزش دو میلیارد و ۹۸۹ میلیون سهم در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۶۱ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان دست پیدا کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر