حساب های بانکی جوانان بریتانیایی در خدمت پولشویی

اداره خدمات پیشگیری کلاهبرداری بریتانیا اعلام کرد، میزان استفاده از حساب های بانکی جوانان بریتانیایی بمنظور انجام امور مرتبط با پولشویی و مجرمانه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : ۷۸۲۴۱
خودپرداز

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از گاردین، اداره خدمات پیشگیری کلاهبرداری بریتانیا موسوم به «سیفاس» اعلام کرد، درصد استفاده از حساب های بانکی جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در بریتانیا برای انجام امور مرتبط با پولشویی و در اختیار قرار گرفتن حساب های بانکی آنها در میان گروهای ترروریستی یا گروه های مجرم با افزایش ۱۰۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته میلادی روبرو شده است.


در همین حال «سیمون داکس» مدیر اجرایی «سیفاس» گفت: مجرمینی که از حساب های بانکی جوانان استفاده می کنند، اغلب با پول نقد به تامین منابع مالی جرائم بزرگ مانند قاچاق انسان می پردازند. ما به دنبال آموزش دادن جوانان در مورد اینکه این نوع کلاهبرداری تا چه میزان جدی است، هستیم تا جوانان قبل از اجازه دادن به سوء استفاده قرار گرفتن حساب های بانکی خود توسط مجرمین به عواقب این کار بیشتر فکر کنند.


اداره «سیفاس» اعلام کرد، در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی تعداد ۸ هزار و ۶۵۲ پرونده در مورد سوء استفاده قرار گرفتن حساب های بانکی متعلق به گروه سنی بین ۱۸ تا ۲۴ سال گزارش شده که از یک رشد تامل برانگیزی برخوردار است؛ ضمن اینکه این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی ۲ برابر شده است.


بر همین اساس در صورت شناسایی و اثبات سوء استفاده از حساب بانکی در بریتانیا، فرد صاحب حساب که با آگاهی کامل حساب بانکی خود را در اختیار امور پولشویی و مجرمانه قرار داده باشد تا ۱۴ سال به حبس محکوم و از داشتن کارت بدهی و بانکی محروم می شود و داشتن آنها برای او بسیار مشکل و سخت خواهد بود.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر