بزرگ ترین لایحه کاهش مالیات آمریکا تصویب شد/رقم؛ ۱.۵ تریلیون دلار

جمهوریخواهان سنا لایحه کاهش مالیات ۱.۵ تریلیون دلاری دولت ترامپ را تصویب کردند.
کد خبر : ۷۸۵۰۵
کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از الجزیره  انگلیسی، سرانجام پس از اختلاف نظر میان رییس جمهور ترامپ و جمهوریخواهان بر سر تصویب لایحه اصلاح مالیاتی آمریکا، با توجه به متقاعد شدن چند تن از جمهوریخواهان به دلیل انجام یکسری تغییرات اعمال شده بر روی این لایحه در آخرین دقایق، لایحه کاهش مالیات یک تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلاری در ایالات متحده آمریکا به تصویب رسید.


دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری عنوان کرد: بزرگ ترین لایحه کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکا در سنا تصویب شد و هم اکنون جمهوریخواهان بزرگ به دنبال تصویب نهایی آن هستند و من از جمهوریخواهان برای کار سخت و تعهد شان تشکر می کنم.


به دلیل اینکه نسخه قانون کار و لایحه مالیاتی در مجلس سنا با مجلس نمایندگان تفاوت هایی دارد، این برنامه به کمیته کنفرانس که از هر دو مجلس نمایندگانی در آن حضور دارند، برده می شود تا با انجام چکش کاری های آخر اختلاف نظرها کنار گذاشته شود.


لایحه مالیاتی با ۵۱ رای مثبت و ۴۹ رای منفی در نهایت مورد تصویب قرار گرفت و دونالد ترامپ گفت: تصویب لایحه مالیاتی یک گام آمریکا را برای کاهش حجیم مالیات در میان خانواده های کارگر در سرتاسر ایالات متحده نزدیک تر می کند و خاطر نشان کرد: بی صبرانه منتظر امضاء نهایی آن تا قبل از کریستمس هستیم.


در همین حال «ساراساندرز» مسئول رسانه ای کاخ سفید بیانیه ای را منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است؛


از قانونگذاران برای رای به این لایحه تشکر می کنیم و سناتورهایی که با رای خود موجب تصویب تاریخی این لایحه کاهش مالیات شدند، خدمت بزرگی را در جهت شعار «اول آمریکا»، رشد اقتصادی و احیا کشور بزرگ مان کرده اند. سیاست های این لایحه، مالیات را برای خانواده های زحمت کش کاهش می دهد و اقتصاد را در مسیر رونق پایدار و اشتغالزایی قرار می دهد.


البته به گفته سناتور «چاک شومر» دموکرات نیویورک و رهبر اقلیت، رویکرد جمهوریخواهان را فرایند و محصولی خواهند که هیچکس نمی تواند به آن افتخار کند و باید از آن خجالت کشید. وی نسبت به تغییرات صورت گرفته در این لایحه «تحت پوشش تاریکی» که حتی پول بیشتری را به جیب ثروتمندان و بزرگترین شرکت ها به همراه خواهد آورد ،هشدار داد؛ در حالیکه افزایش مالیات بر دوش میلیون ها نفر از طبقه متوسط آمریکا خواهد بود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر